آیا مقامات شیخ جعفر مجتهدی شیطانی است؟!


آیا مقامات شیخ جعفر مجتهدی شیطانی است؟!
جواب برادر بزرگوار طلبه

چندی پیش مطلبی قرار داده بودم با نام همین خانه را اجاره می‌کنیم که در مقامات و حالات عارف واصل شیخ جعفر مجتهدی بود امروز نظری دریافت کردم که به شرح زیر است :

ما یه استاد داشتیم (تو نجف درس خونده بود و مجتهد شده) تو زمینه عرفان و فلسفه هم تحقیقات و کتاب ها نوشته. یه روز در مورد آقای مجتهدی مطلبی گفت که ما داشتیم شاخ در می اوردیم!
ایشون گفتند که اقای مجتهدی جادوگره و مقاماتش رو از شیطان می گیره. قدرتش رو از جسارت به حضرات معصومین کسب می کنه و بسیار بر این مطلب پافشاری کردند. ایشان خودشون با یه واسطه اعمال شیطانی رو از اقای مجتهدی دیده بودند.
به هر حال خدا کریمه. درمورد ادمایی که تو وبت ازشون مطلب میزنی بیشتر تحقیق کن
از علما خاطره گفتن مطمئن تره تا از کسانی که علوم دینی نخونده اند و ادعای عرفان و مریدبازی دارن
التماس دعا
توسط:یک طلبه

حالا بر خود وظیفه میدونیم که از این مرد خدا دفاع کنیم و رفع شبهه کنیم.
مقامات آیت الله عظمی بهجت رحمه الله علیه بر کسی پوشیده نیست ، ایشان و عارف کامل علامه دهر آیت الله طباطبایی هر دو شاگرد مرد خدا آیت الله سید علی قاضی طباطبایی هستند کرامات ایشان بر کسانی که حتی کمی در احوال این سلسله عرفا مطالعه کرده اند پوشیده نیست ، همین آیت الله قاضی در زمانی که در نجف بودند بعضی اساتید حوزه طلاب را از نزدیک شدن به این مرد باز می داشتند و وی را صوفی و ریاکار می نامیدند ! که این داستان را آیت الله خویی نیز نقل می کند . مسئله تا آنجا کشید که بعضی از علمای نجف بعضی از طلبه ها را بر کشتن آیت الله قاضی تحریک می کردند ولی این مکر ها با عنایات خداوند متعال بی نتیجه باقی ماند .

پس کمی بی طرف نگاه کنیم .

آیت الله سید علی قاضی در مسائل عرفان شاگرد دو تن است یکی شیخ محمد بهاری و دیگری سید احمد کربلایی که هر دو صاحب کرامات فراوان بوده اند که هر دو شاگرد عارف کامل آیت الله ملا حسینقلی همدانی اند ، وی نیز شاگرد مرد خدا آیت الله سید علی شوشتری است که این فرد آنقدر شآن بالایی دارد که آیت الله شیخ مرتضی انصاری که مقام وی در فقه شیعه خیلی بالاست در اخلاق نزد وی شاگردی می کرده است .
آیت الله سید علی شوشتری شاگرد فردی بی سواد و ساده که در مغازه ای ساده و محقر در بازار دزفول کار می کرده بنام ملا قلی جولا است ، این فرد بطور مستقیم توسط حضرت صاحب الامر ارواحنا له الفداء انتخاب شد و حضرت را هم دید و مدام با حضرت در ارتباط بوده اند توجه کنید فردی که سواد حوزوی ندارد سر سلسله همه این بزرگان است
این مسئله خود درسی بزرگ و نشانه ای بر بطلان این تفکر است که ما صرف صحبت یک استاد حوزه قلم بطلان بر همه کرامات مردی بکشیم که تا نام اهل بیت که می آمد حالت گریه بر وی عارض میشد و هم اکنون در جوار شمس الشموس حضرت رضا علیه السلام ارمیده .
گذشته از این ایشان اگر از شیطان قدرت گرفته بودند باید فعالیت در راه شیطان می کرد نه این که تمام عمرش را بر سر کمک به خلق الله و اطاعت از خداوند می گذاشت در ضمن نقلی نیست که ایشان مراد بوده اند مریدی داشته اند یک سری از مسائل هستند که استدلال های عقلی فهمیده نمی شوند همانطور که مولوی می گوید
پای استدلالیان چوبین بود / پای چوبین سخت بی تمکین بود
برای این مرد بزرگوار کنگره گرفته اند کتب های شرح احوال ایشان هم اکنون چاپ می شود اگر ایشان جادوگر بود که این اجازه داده نمی شد که کتبشون چاپ بشه
برای مثال کتاب گرانسنگ در محضر لاهوتیان اثر آقای محمد علی مجاهدی کتابی است پر ز کرامات این مرد که اگر کسی این کتاب را بخواند می فهمد که این مرد تمام زندگی اش وقف خدا و ائمه علیهم السلام بوده و این که قدرتش از ناحیه شیطان بوده کاملا غلط است
نمونه دیگر عارف کامل شیخ رجبعلی خیاط (نکوگویان) است که باز هم وی درس حوزوی نخوانده بود ولی یکی از صاحبان چشم برزخی بود که فکر می کنم معرف حضور همگان هست
اینجا یک داستان نقل می کنم که خارج از لطف نیست بشنوید :
یکی از دانشمندان، آرزوی زیارت حضرت بقیه اللّه ارواحنا فداه را داشت و از عدم موفقیت خود، رنج می برد. مدتها ریاضت کشید و آنچنان که در میان طلاب حوزه نجف مشهور است، شبهای چهارشنبه به «مسجد سهله» می رفت و به عبادت می پرداخت، تا شاید توفیق دیدار آن محبوب عاشقان نصیبش گردد.
مدتها کوشید ولی به نتیجه نرسید. سپس به علوم غریبه و اسرار حروف و اعداد متوسل شد، چله ها نشست و ریاضتها کشید، اما باز هم نتیجه ای نگرفت. ولی شب بیداریهای فراوان و مناجاتهای سحرگاهان، صفای باطنی در او ایجاد کرده بود، گاهی نوری بر دلش می تابید و حقایقی را می دید و دقایقی را می شنید.
روزی در یکی از این حالات معنوی به او گفته شد: «دیدن امام زمان(ع) برای تو ممکن نیست، مگر آنکه به فلان شهر سفر کنی». به عشق دیدار، رنج این مسافرت توانفرسا را بر خود هموار کرد و پس از چند روز به آن شهر رسید. در آنجا نیز چله گرفت و به ریاضت مشغول شد. روز سی و هفتم و یا سی و هشتم به او گفتند: «الان حضرت بقیه اللّه ، ارواحنافداه، در بازار آهنگران، در مغازه پیرمرد قفل سازی نشسته اند، هم اکنون برخیز و به خدمت حضرت شرفیاب شو!» با اشتیاق ازجا برخاست. به دکان پیرمرد رفت. وقتی رسید دید حضرت ولی عصر(ع) آنجا نشسته اند و با پیرمرد گرم گرفته اند و سخنان محبت آمیز می گویند. همین که سلام کرد، حضرت پاسخ فرمودند و اشاره به سکوت کردند.
در این حال، دید پیرزنی ناتوان و قد خمیده، عصا زنان آمد و با دست لرزان قفلی را نشان داد و گفت: اگر ممکن است برای رضای خدا این قفل را به مبلغ سه شاهی بخرید که من به سه شاهی پول نیاز دارم. پیرمرد قفل را گرفت و نگاه کرد و دید بی عیب و سالم است، گفت: خواهرم! این قفل دو عباسی (هشت شاهی) ارزش دارد؛ زیرا پول کلید آن، بیش از ده دینار نیست، شما اگر ده دینار (دو شاهی) به من بدهید، من کلید این قفل را می سازم و ده شاهی، قیمت آن خواهد بود!
پیرزن گفت: نه، به آن نیازی ندارم، شما این قفل را سه شاهی از من بخرید، شما را دعا می کنم.
پیرمرد با کمال سادگی گفت: خواهرم! تو مسلمانی، من هم که مسلمانم، چرا مال مسلمان را ارزان بخرم و حق کسی را ضایع کنم؟ این قفل اکنون هشت شاهی ارزش دارد، من اگر بخواهم منفعت ببرم، به هفت شاهی می خرم، زیرا در معامله دو عباسی، بیش از یک شاهی منفعت بردن، بی انصافی است. اگر می خواهی بفروشی، من هفت شاهی می خرم و باز تکرار می کنم: قیمت واقعی آن دو عباسی است، چون من کاسب هستم و باید نفعی ببرم، یک شاهی ارزانتر می خرم!
شاید پیرزن باور نمی کرد که این مرد درست می گوید، ناراحت شده بود و با خود می گفت: من خودم می گویم هیچ کس به این مبلغ راضی نشده است، التماس کردم که سه شاهی خریداری کنند، قبول نکردند؛ زیرا مقصود من با ده دینار (دو شاهی) انجام نمی گیرد و سه شاهی پول مورد احتیاج من است.
پیرمرد هفت شاهی به آن زن داد و قفل را خرید؛ همین که پیرزن رفت امام(ع) به من فرمودند: «آقای عزیز! دیدی و این منظره را تماشا کردی؟! اینطور شوید تا ما به سراغ شما بیاییم. چله نشینی لازم نیست، به جفر متوسل شدن سودی ندارد. عمل سالم داشته باشید و مسلمان باشید تا من بتوانم با شما همکاری کنم! از همه این شهر، من این پیرمرد را انتخاب کرده ام، زیرا این مرد، دیندار است و خدا را می شناسد، این هم امتحانی که داد. از اول بازار، این پیرزن عرض حاجت کرد و چون او را محتاج و نیازمند دیدند، همه در مقام آن بودند که ارزان بخرند و هیچ کس حتی سه شاهی نیز خریداری نکرد و این پیرمرد به هفت شاهی خرید. هفته ای بر او نمی گذرد، مگر آنکه من به سراغ او می آیم و از او دلجوئی و احوالپرسی می کنم.»
(برگرفته از: محمدرضا باقی اصفهانی، عنایات حضرت مهدی(ع) به علما و طلاب، ص۲۰۴-۲۰۲، به نقل از: سرمایه سخن، ج۱ ملاقات با امام عصر، ص۲۶۸)
و نیز جریانی دیگر روزی شیخ جعفر مجتهدی و آیت الله کشمیری در حوزه بودند که یکی از طلبه ها بر ایشان وارد شد و یک سوال غامض فلسفی از محضر شیخ جعفر پرسید
آیت الله کشمیری عارض گشتند که این چه سوالی است از محضر شیخ می پرسید ایشان که درس حوزوی نخوانده اند و این سوال برای تبیین توسط استاد مسلط هم زمان کافی می خواهد
شیخ جعفر گفتند اجازه بدهید و چند لحظه تامل کردند (گویی با عالم ملکوت ارتباط بر قرار کردند) سپس بطور کامل طلبه را پاسخ دادند و قانع کردند .
ملاحظه کردید که ملاک رسیدن به این مقامات و عزت نزد خداوند این علم نیست کما اینکه بلعم باعورا هم صاحب علم فراوان بود
من نمی خواهم این را بگویم که علم هیچ فایده ای ندارد من می خواهم بگویم اگر علم برای معرفت به خدا نباشد هیچ ارزشی ندارد و حتی ممکن است انسان را منحرف کند و باید در نظر داشت که اگر ما علم را به درستی فرا بگیریم و نیتمان را با خدا درست کنیم این علم ما را آسان تر به خدا می رساند در ضمن این افراد با عالم ملکوت در ارتباط اند و هر لحظه که بخواهند علم در اختیارشان قرار می گرد
و البته در مورد این هم که فرمودید از بزرگان حوزه هم داستان کرامات نقل کنید ، به روی چشم و این کم کاری ما را به بزرگیتان ببخشید ما بزرگان فراوانی در حوزه داریم و داشته ایم که مایه شادی دل حضرت بقیه الله بوده اند از علامه بحرالعلوم که حضرت سر ایشان را به سینه گرفت تا نائبانی که کتمان سر می کنند و از تشرفاتشان محضر حضرت سخن نمی گویند
دلیل اینکه این مطلب را با تفصیل بیان کردم این بود که شما حوزوی هستید و وظیفه مضاعف تبلیغ دین دارید و دوست نداشتم شکی در مقامات مردان خدا در دل شما باقی بماند البته حقیر در برابر شما که ردا رسول الله بر تن دارید هیچم ولی از جهت اینکه هدهد به سلیمان علیه السلام بیان داشت : من چیزی یافته ام که تو نیافته ای ،
این مطالب را گفتم امید وارم که قانع شده باشید ان شاء الله خداوند همه ی ما را مورد عنایات خویش قرار دهد
منتظر نظرات شما هستیم


آیا مقامات شیخ جعفر مجتهدی شیطانی است ؟! (جواب دوم )

140 پاسخ به “آیا مقامات شیخ جعفر مجتهدی شیطانی است؟!”

  1. همون طلبهه نیم‌رخ
    همون طلبهه

    از حسن توجه شما به نظرات اینجانب متشکریم. اما خدمت برادر بزرگوار خودم عرض کنم که بنده منکر این نشدم که افراد غیر حوزوی به مقامات عالی نمی رسند. کما اینکه حکایات زیادی از آقای جولا شنیده ایم و اینکه تمام تلاش ایشان بر غذای حلال بوده و علمای بزرگ به شاگردی ایشان دعوت می شدند. همچنین عارف واصل شیخ رجبعلی خیاط. البته ناگفته نماند که از یکی از علما(به گمانم آیت الله بها الدینی ) نقل است که فرمودند اگر شیخ رجبعلی عالم دینی بودند چه میشدند!
    به هرحال بنده منکر مقامات غیر علما نشدم که شما مثالهای نقضی برایمان نوشتید.
    بنده نقل قولی از یک مومن خداترس که اندر احوالات ایشان تحقیق کرده اند را آوردم.کتاب در محضر لاهوتیان را هم بیش از ۷ یا ۸ سال پیش دیده ام.
    اینکه شخصی در حرم امام رضا علیه السلام دفن باشد یا کتابهایی در مورد ایشان نوشته شده باشد دلیل بر حقانیت شخص نمی شود. حتی خدمت به خلق خدا و شفای بیمار و حالت گریه با نام اهل بیت نمی تواند دلیل محکمی بر حقانیت شخصی باشد هرچند که مویدات خوبی هستند.
    شما جهت تایید شخصی مثل شیخ جعفر تایید علمای بزرگی که شکی در حقانیتشان نیست را بیاورید. این می تواند دلیل محکمی باشد.
    در ضمن بنده بیطرفانه به قضیه نگاه کردم.(رفع اتهام)

    بنده چون بسیار به ایشان ارادت داشتم حرف استادم برای بنده بسیار سنگین بود. لکن دلایل استاد ما قوی بود و بنده به تقوی استادم شهادت می دهم. لذا نه آقای مجتهدی را تایید کردم و نه رد هرچند به رد ایشان نزدیک تر هستم.
    الان استاد ما در دست رس نیست. ان شا الله اول مهر استاد را پیدا می کنم و مستندات بیشتری می گیرم.
    به هر حال از روحیه شما دوست عزیز بسیار خوشحال شدم.
    ان شا الله همه ما عاقبت به خیر بشیم.
    پروفایلت رو دیدم کتاب در محضر لاهوتیان از کتب مورد علاقه شما بود. اما اکه روزی خلاف اعتقادت برات ثابت شد یادت باشه که همه عرفا و بزرگان را رد نکنی یا با عینک بدبینی نگاه نکنی!
    باید سوم دبیرستان باشی. خیلی خوشحال شدم که شخصی تو سن و سال شما این همه معلومات داره. تو این شبهای قدر ما رو هم دعا کن…

    1. مسعود نیم‌رخ
      مسعود

      اینقدر علما را از مردم عادی بالاتر ندونید شاید فقیری گوشه ده کوچکی مقامش خیلی بالاتر باشه شما هم استادانی مثل آقای میلانی اختیار کردید که از بنه عرفان و حکمت رو سرکاری و مضر میدونن

      1. ناشناس نیم‌رخ
        ناشناس

        احسنت

    2. علی نیم‌رخ
      علی

      با سلام شما چرا به اون کسی که این ادعا را کرده شک نمی کنید
      تازه از ارادتت رهبری به ایشان مطلع نیستید در اینترنت یه سرچ بفرمایید

    3. مهدی نیم‌رخ
      مهدی

      به ناچار جواب دادم . ملاقاتی بین سید هاشم حداد اعظم شاگرد اقا سید علی قاضی و جعفر اقای مجتهدی روی می دهد به درخواسا اقا سید عبدالکریم کشمیری … ساعتی فقط همدیگر را نگاه می کنند بعد از ان سید هاشم می گوید جعفر اقا چه ها داری … جعفر اقا می گوید بوسیله اسم اعظم و حواله های حضرت حجت از مردم دستگیری می کنم .. سید هاشم می گوید بگذار اسم اعظمت را بگیرم تا به عرش اعلا برسی و در جوار حق باشی . جعفر اقا مدتی تامل کرده و می گوید به همین داشته ام راضیم و بیشتر نمی خواهم

      1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

        سلام
        متوجه نشدم قصد تایید داشتید یا خیر !
        لطفا تشریح کنید منظورتون رو و حتما سند ارائه بدید لطفا

        1. مهدی نیم‌رخ
          مهدی

          به نظر شما کسی که اسم اعظم را داره شخصیت کمیه . ایشون بسیار وارسته هستند ولی عرفان درجات بسیاری دارد که عرفای بزرگ می گویند سید علی اقا قاضی بعد از بزرگان و ائمه در صدر اسلام به توحید رسیده و در اعلی و علیین قرار دارد و خود آقای قاضی سید هاشم را متعصب در توحید می خواندند یعنی بالاترین درجه در توحید . سید هاشم به جعفر آقا مجتهدی علاقمند بود و ارتباط دائمی بعد از ملاقاتشان بوسیله دوستان و نامه برقرار بوده.. به نظر بنده مقامات بسیار بالایی داشته اند جعفر اقا مجتهدی ولی نه مثل سید هاشم و سید علی اقا قاضی

          1. سوده نیم‌رخ
            سوده

            سلام حضرت بهجت به شاگرد خود فرمودند که امروز مهمانی عزیز داری که من ارادتمند اویم و مهمان آن طلبه اقای جعفر مجتهدی بود… این شیخ وارسته تمام هست و نیست خود را فدا نمود و همانند سالار شهیدان به ملاقات خداوند شتافت بنا به قولی از یکی از بزرگان دین نقل شده همانند شیخ جعفر از چهارصد سال پیش تا چهارصد سال آینده دنیا به خود ندیده و نخواهد دید

    4. علی نیم‌رخ
      علی

      سلام…به نظر شما شخصی که تمام اموال خودش رو به مستمندان میده و در این دنیا به جز یه خونه اجاره ای چیزی نداره و دنبال مرید بازی و شاگرد پروری هم نیست چه انگیزه دیگه ای میتونه برای این کارهاش داشته باشه.در ضمن مرجع بزرگوار اقای میلانی و اقای مرعشی هم ایشون رو تایید کردن…از طرفی کسی که دنبال این کارها دیگه میا نه ای با معصومین و امامان بویژه امام رضا و حضرت معصومه و امام حسین نمی تونه داشته باشه در حالی که ایشون مرتب این عزیزان رو واسطه قرار میدادند..حالا یه سوال من دارم…شما زحمت بکش یکی از مراجع تقلید یا علما که شیخ جعفر مجتهدی رو رد کردن و اعمال ایشون رو شیطانی میدونن برای نمونه مثال بزن…استاد شما که سوادش حتما در حد سواد منه دیگه…..

    5. انقلابی نیم‌رخ
      انقلابی

      خدا هدایتت ککه با این مطلبت ک گذاشتی تو ی طلبه زرنگ هستی ک اومدی بطور نامحسوس شیه مجتهدی رو اسمشو بد کنی اخه فکر کردی خوزه دلیل بر علم میشه این همه اخوند فاسد داریم

      1. علی نیم‌رخ
        علی

        علی آرین
        اگر بخواهیم شخصی رو مورد قضاوت خودمون قرار بدهیم باید به مواردی که خدمتتون عرض میکنم توجه داشته باشیم
        اول ازهمه رفتار و گفتار اون فرد و میزان نزدیکی سلوک به پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهرشان سپس به اطرافیان و یاران ودوستانی که با اون شخص مراوده و همنشینی دارن ، دوست عزیزمون می‌فرمایند من بی طرف هستم ولی برادر خودتون درادامه می‌گویید تمایل به رد شخصیت جناب مجتهدی در من بیش از قبول ایشان هست !پس بی طرف نیستید
        توصیه بنده به شما تجسس و تحقیق در احوال استادتون هست که این مطالب رو در رد شخصیت جناب مجتهدی ایراد کردند
        یا علی

    6. مهدی نیم‌رخ
      مهدی

      درهمون کتابها بخونید که شخصیتی مثل آیه الله مرعشی نجفی ره چه ارادتی به ایشون داشتند و کفشهای ایشان را جفت میکردند..آیه الله العظمی گلپایگانی ره به عیادتشون رفتند؛ و همچنین ارادت مرحوم سیداحمدآقای خمینی ره و….آیا ما همۀ این بزرگان وهمۀ شواهد دیگر را کنار بگذاریم و گواهی قلب خودمون را هم نادیده بگیریم و صرفا سخن استادشما را بپذیریم؟ استادی که شما نمیتونید اسمشون را ببرید!! و تازه هیچکس خودشما ونیت و اهداف شما را هم نمیشناسه… ولی تابوده چنین بوده که همواره در برابر هر چراغ نورافشان هدایت، شیاطینی خناسی وجود داشته اند

    7. بياتي نیم‌رخ
      بياتي

      سلام علیکم
      اختراماً
      خضرت آیت الله مرعشی نجفی رحمه الله علیه : آقای مجتهدی در مسئله ولایت گوی سبقت را از همه ربوده‌اند.

    8. اربابی نیم‌رخ
      اربابی

      من شخصا درباره ایشان بسیار تحقیق کردم و آشنایی من با آقای مجتهدی به سن شانزده سالگی من بر می گرده و از آن زمان زندگی من متحول شد.
      از علمای بزرگ صحبت های آیت الله حسن زاده آملی را توصیه می کنم که درباره آقای مجتهدی بخوانید که ایشان را عند ملیک مقتدر می دانند و همچنین آیت الله خامنه ای. اگر جست و جو کنید آقای صدیقی در حرم امام رضا و در صحن آزادی خاطره ای از زمان طلبگی آقای خامنه ای تعریف می کنند که زمانی ایشان دچار مشکل شده بودند و به حرم امام رضا علیه السلام مشرف شده بودند و درخواست حل مشکل کردند و بعد از بیرون آمدن از حرم آقای مجتهدی را دیدند و ایشان فرمودند مشکل ششما حل شده. اگر جست و جو کنید صوت این خاطره در آپارات هست.

    9. م نیم‌رخ
      م

      با سلام به نظرم بروید به نظر آیت الله بهجت درمورد شیخ جعفر آقا مجتهدی توجه کنید که میگند من ارادتمند ایشان هستم و علامه طباطبایی هم میگه ایشان از طی الزمان هم برخوردار بودند و غیره و همچنین نظر آیت الله کشمیری و علامه طهرانی رو ببینید و عنایاتی که از طرف ائمه علیه السلام به ایشان شده بود رو نگاه کنید. والسلام.

    10. حجت نیم‌رخ

      بهتره کسی که هم درجه وهم شان عرفا هست درمورد شون نظر بده به اون استادت هم بگو خیلی نفهمی چون واقعا نفهمه شیخ جعفر بلا شک عبد صالح خداست همون عرفایی که شما نام بردی شیخ جعفرو تایید کردن شاید از خود اون عرفا مقامش بالاتر باشه چه میدانیم

    11. محمد نیم‌رخ
      محمد

      به نام حضرت دوست که هرچه داریم از اوست

      هرکس که علم دارد ضرورتا معرفت ندارد مثال های فراوان در مورد اشخاص عالم بدون معرفت در قران کریم زده شده رجوع و مطالعه گردد.
      عالم بی ایمان به مثال غده سرطانی برای یک جامعه است.
      دوست عزیز یکی از راههای شناخت خدا و جانشین او بر روی زمین کشف و شهود عرفانی است که هیچ ربط به علم ندارد و تقوا و پرهیزکاری سبب ان است انچنان که مولا علی علیه سلام میفرمایند من خدایی را که نمیبینم عبادت نمی کنم.
      سعی کنید خود را اصلاح کنید که مشمول این عبارت نگردید:
      چه بسیارند عالمان بی ایمان .
      در مورد احوالات این مرد اسمانی تحقیق کن و صرفا به جهت حرف یک نفر زود رنگ نباز که این نشانه بی ایمانی و بی اختیاری است
      من ا…توفیق

    12. مسعود چیلو نیم‌رخ
      مسعود چیلو

      سلسله موی دوست حلقه دام بلاست/
      هرکه در این حلقه نیست خارج از این ماجراست.

      سلام بر روح حاضر و ناظر
      حضرت شیخ جعفر
      من خودم از ایشان معجزه دیدم.
      هر کسی شک داره زنگ بزنه

      XXXXXXXXX

      1. الحاج نیم‌رخ
        الحاج

        پیشگویی شیخ جعفر مجتهدی در باره جنگ ایران و عراق (( هیچکدام نه عراق و نه ایران پیروز جنگ نخواهند بود ))
        پیشگویی شیخ جعفر مجتهدی در ارتباط با عمر آقای خمینی (( شما بعد از اتمام جنگ عمر کوتاهی خواهید داشت )).

    13. امیرحسین نیم‌رخ
      امیرحسین

      سلام دوست گرامی شما میتونید از آیت الله عاملی این بزرگوار و بنده راستین خدا رو بپرسید مطمئنم جواب قانع کننده ای به شما میده یا علی تنها امیرالمومنین دو عالم

      1. الحاج نیم‌رخ
        الحاج

        با این شطیحات و ترهات دل خود را خوش نکنید.تن به کار یدی بدهید و مثل بقیه مردم کار کنید و مثل آدم لباس آدم تن کنید. امام زمان مفتخورها و الدنگ ها را دوست ندارد.

  2. محمد نیم‌رخ
    محمد

    تبریک میگم خیلی خوب مینویسی

  3. دوست نیم‌رخ
    دوست

    افرین بر نوشته ات
    افرین بر خودت
    افرین بر سایتت
    عال عال عالی

  4. فلانی نیم‌رخ
    فلانی

    شیخ جعفر خیلی عارف بزرگواری است درود بر شما بخاطر دفاع از ایشان

  5. 0611 نیم‌رخ
    0611

    اجرت با امام حسین
    من مایل به تبادل لینکم

  6. خدادادنژاد نیم‌رخ

    بنده هم مطالبی در رد شیخ جعفر مجتهدی شنیده ام.
    ظاهرا کتابی هم در رد کتاب در محضر لاهوتیان نوشته شده است…اسم کتاب رو نمی دانم.
    کنجکاو شدم پیگیر بشم که آخر چجور آدمی بوده. اگه نتیجه گرفتم بهتون می گم

    1. الحاج نیم‌رخ
      الحاج

      شیخ جعفر پیشگو و رمال بود که برای آقای خمینی و پایان جنگ ایران و عراق هم پیشگویی کرد.اتفاقا هر دو پیشگویی ایشان درست از آب در اومد.

  7. 0611 نیم‌رخ
    0611

    شیخ جعفر موحد است

  8. یک مرید شیخ جعفر نیم‌رخ
    یک مرید شیخ جعفر

    کتابی در رد کتاب در محضر لاهوتیان نوشته نشده بلکه در نقد آن و اینکه در این کتاب مقداری غلو کرده اند .
    لازم است مقداری از سیر و سلوک شیخ جعفر بگویم :
    ایشان میخواستند به زیارت کربلا بروند . اول رفتند نجف تا از امیرالمومنین اذن بگیرد و در آنجا سهروز معتکف شد. اعتکاف ایشان تا ۸ سال طول کشید در مدت این ۸ سال ایاشن درخواست کرد تا چهره امام علی را ببیند ولی به او گفتند از عالم بالا که برای این درخواست باید چند تا از مقامات معنوی تو را بگیریم. و ایشان با کمال میل پذیرفتند .
    بعد به او گفتند که باید در قالب یکی از حوادث تاریخ به تو نشانش دهیم و آن حادثه همان حادثه دست بسته بردن آقا به مسجد بود که اینقدر این منظره دردناک بود که شیخ جعفر غش کرد.

  9. گندمی نیم‌رخ

    جوابی که پایان دهنده تمام بحث هاست:
    این جواب از کسی است که با فرشتگان در ارتباط است و تعدادی از دوستان او را میشناسند و بنده اجازه اسم بردن ندارم.(بنده همان کس با نام یک مرید شیخ جعفر هستم) و اما جواب :
    این فرد از همین ملائک در مورد این بحث پرسیده بود و ملائک جواب دادند که شیخ جعفر کسی بود که ملائک به او خدمت میکردند و ملائک هم که اشتباه نمیکنند و در حرم امام رضا(ع) دفن است و مردم با رفتن به سر مزار او حاجت میگیرند.
    ضمنا همین بزرگوار هم نصیحت فرمودند که این بحثها هیچ ثمره ای ندارد .
    بنده به عنوان یک طلبه به صدق این انسان حاضرم قسم جلاله بخورم . با علم به اینکه قسم بیخود کفاره دارد.

    1. آیا فریاد رسی هست نیم‌رخ
      آیا فریاد رسی هست

      با سلام به همه دوستان عزیز .من بطور اتفاقی وارد این سایت شدم و مطالبش برام جالب بود بنده و خانواده ام ۱۰ سال است که ناگهانی دچار مشکلات خیلی بزرگ و عجیب و غریبی شدیم و مشکل بزرگتر ما بیماری برادر جوانم هست که بشدت حالت روحیش رو به وخامت است و این اتفاق در عرض یکروز برایش افتاده و سالهاستبیمار است بشدت قبل از هر چیز بگویم که هیچگونه اعتیاد یا مشکلات اخلاقی یا چیز دیگری نداشت که باعث شود دچار این حالات شود و به هر جا مراجعه کردیم از وخامت حال وحالات روحی او بشدت ابراز تعجب کردند برخی او را بیمار روانی برخی دیگر میگویند او جن زده شده و برایش موکل گرفته اند و دعا و سحری شیطانی از سوی شخصی که تسلط به علم جفر دارد و کتابهایی قدیمی خاصی از اجدادش به او رسیده و از این طریق با جنیان و شیاطین در ارتباط است و از روی دشمنی و حسادت این بلا را سر ما و برادرم آورده اند بنده نمیدانم واقعا این چیزهاییکه راجب سحر و موکل گرفتن و جن این چیزها میگویند آیا از نظر دینی قابل قبول هست یا خیر اما تا جاییکه چند روایت زمان پیامبر را خوانده ام متوجه شده ام همچین چیزهایی در زمان پیامبر و امام علی هم بوده بنابراین با توجه به اتفاقات عجیب و غریبیکه که اصلا حالت طبیعی و باور کردنی ندارد و در زندگی ما افتاده اکثر افرادیکه به آنها مراجعه کردیم ابراز ناتوانی کردند در حل این مشکل و برخی هم اعلام میکردند از شکستن این طلسم و برداشتن این موکلین ترس دارند و ممکن است باعث ضربه سنگین بشود برای خودشان،بنابراین هیچگونه کمکی نتوانستیم بیابیم و بشدت شک و تردید داریم همچین چیزهایی واقعیت دارد یا نه و اگر واقعی است راه چاره چیست اکثرا به ما توصیه نمودند که به آدم عالم و وارسته ای همچون آیت الله بهجت مراجعه کنیم اما متاسفانه کسی را که همانند آیت الله بهجت دارای علم خاص باشد یا همچون دیگر عالمان دارای اسم اعظم باشد یا ارتباط خاصی با عالم بالا داشته باشد پیدا نکردیم و بشدت نیازمند راهنمایی و کمک از سوی شخصی عالم و آگاه به علوم خاص میبیاشیم تا در حل مشکلات به ما کمک کند از دوستان عزیزی که اطلاعی از همچین چیزهایی دارند و شخص عالم و پاک و اهل دینی را که همچین علمی داشته باشد و بتواند به ما کمک و راهنمایی کند به بنده معرفی کنید واقعا شرایط بد و سختی را سالهاست داریم میگذارانیم و دیگر توان و طاقت تحمل اینهمه اتفاقات و وقایع غیرطبیعی را نداریم از همه عزیزان میخوام برای حل مشکل بنده و خانواده ام دعا کنند و مارا در این مشکل راهنمایی کنند سپاسگذارم

      1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

        سلام
        من یتق الله یجعل له مخرجا

      2. مهدي نیم‌رخ
        مهدي

        اقای حجت الاسلام محمد ………………………………..

        1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

          باعرض پوزش از انتشار اسامی افرادی که نمی شناسیم در سایت ممانعت می کنیم

      3. مهرداد نیم‌رخ
        مهرداد

        سلام وادب واحترام
        برای ابطال سحر وطلسم
        آیات ۹ تا۱۳ سوره جن
        آیه ۶۵ سوره یس
        سوره تبت یدی ابی لهب
        سوره کوثر
        ودعای عهد
        بسیار مجرب است

      4. باور نیم‌رخ
        باور

        آیت الله …… از برترین های طب اسلامی هستند، در درمان بیماری هایی که منشاء متافیزیکی ( مثل جن،…)، دارند، کار می کنند. ایشان شخص معتبر و معتمدی هستند.
        آدرس و شماره ایشان را از طریق اینترنت پیدا کنید. ان شاء الله مشکلتون حل میشه.

        1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

          با عرض شرمندگی از انتشار نام افرادی که نمیشناسم معذورم

      5. رضا نیم‌رخ
        رضا

        باسلام بله هست نماینده آقا شیخ جعفرمجتهدی .

  10. […] رهرولوگوی دوستانتبادل لینک و لوگودرباره ما« آیا مقامات شیخ جعفر مجتهدی شیطانی است ؟!زمینه سازی امام حسن عسکری علیه السلام »آیا مقامات […]

  11. بنده نیم‌رخ
    بنده

    در پاکی و عشق به اهل بیت علیه السلام که در وجود این مرد خدا موج میزنه شک نکنید……
    برای خود من موضوعاتی پیش آمده که تا انتهای عمرم فراموش نمی کنم
    برادران عزیزم مطالب بیخودی در مورد این رده برجسته از اشخاص زیاد منتشر میشه
    حتما حتما شخصا پیگیری و تحقیق کنید
    اگر بدونید که ایشون هنوز بعد از سالها که پرواز ملکوتیشون رو انجام دادند مشغول به کمک به عاشقان و تلاش در هدایت انسانها به صراط مستقیم و انجام وظایف دیگر هستند چی میگین؟؟!!!!
    به خدا قسم که مردان خدا با مرگ تموم نمیشن و تا روزی که حضرت حق اجازه بدن در حال انجام وظیفه هستن…..
    حتی لحظه ای در درستی و پاکی و عشق وجودیه این مرد به اهل بیت علیه السلام شک نمیکنم و نخواهم کرد……
    من با لطف خدا و اهل بیت علیه السلام این مرد خدارو درک کردم و شکی درش ندارم….عاشق…..عاشق….عاشق

    1. مصطفي اسدي نیم‌رخ

      درباره سخن شما در کتاب در محضر لاهوتیان مطلبی هست
      التماس دعا دارم

  12. مهدی نیم‌رخ

    مظلومان همه متوسل به مظلومیت آقا امام حسین هستند…. این حرفهایی که بعد از وفات ایشان زده میشه نه تنها باعث کم شدن محبان آقا نمیشه بلکه مقام و مرتبه ایشان پیش حضرت امام حسین بالاتر میره……
    ما خاک پای شیخ جعفر آقاییم برادر

  13. جواد نیم‌رخ
    جواد

    دنبال یک فرداستادبه علم جفرمیگردم

    1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      نمی شناسم احتمالا هم مورد استفاده خاص قرار نمی گیرد

  14. جواد نیم‌رخ
    جواد

    به نام خدای مهربان با سلام خدمت شما وتمامی دوستان وارادتمندان به اهل بیت(ع)و آرزوی تویق برای خود وسایر عزیزان جواد هستم از اهواز دبیر امر به معروف ونهی از منکر یکی از ادرات در جواب آن دوست وطلبه عزیز خواستم عرض کنم گیرم استاد شما ۱۰۰دلیل بیاورد که در یک حوض پراز آب هیچ آبی ندارد شما میپذیرید؟ البته اولیاء خدا نیاز به تایید یا تکذیب ندارند اما هرکسی مایل باشد میتواند انجام دهد یک ختمی سوره های قرآنی ادعیه ذکر صلوات یا اذکار دیگر به روح حضرت جعفرآقای مجتهدی(ره)هدیه نمایید حاجتی داشته باشید به لطف خداوند جل جلاله برآورده میگردد. خود این حقیر دهها نفر را توصیه نمودم حوائج که غیر ممکن بوده نتیجه گرفته اند.البته اگر دنبال جواب بوده ای نه تشکیک اذهان خداوند عاقبت همه را ختم به خیر بگرداند.

    1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      با تشکر از استاد همشهری

  15. شهریار نیم‌رخ
    شهریار

    من فک میکنم اصلا یکی از دلایلی که بزرگان و نوکران و خواص ائمه ع ندرتا خودشان را معرفی میکنند همین بحثهای خاله پیر زنکی و حواشی داغ پیرامون این قیبل اشخاص الهی میباشد. این که دیگری چه از خدا یا شیطان دارد به همین نکته وابسته است که بعکس تفکر بعضیا دنیا و دین ودستگاه ولایت بی صاحب و کاروانسرا نیست که هر بیشعوری دعوی نوکری وارتباط با ائمه را بزند واب از اب تکان نخورد صاحبان قران و وارثان واقعی مقام ولایت خودشان در تک تک امور نظارت دارند واگر کسی چون مجتهدی سالیان سال در منظر عموم دم از ارتباط با ائمه زدند و این حرکت ادمه یافته بیشک از صدق گفتارش میباشد وگر نه قبل از گونه عملی که منجر به گمراهی مسلمین و اسیب به منزلت مقام ولایت شوددر اولین برخوردها چون نور شمعی در مقابل خورشید حقیقت محو میشدند . مثل دیگر مدعیان دروغین رنگ و وارنگ و دکاندارن بی حقیت .

  16. مسعود رازاني نیم‌رخ

    جناب شیخ وقتی مواجه با سوالی از یک درویش خاکسار در قزوین میشوند که از ایشان (شیخ ) سوال میکنند که شما هم درویش خاکسار هستید شیخ برای اینکه دل درویش نشکند میگویند اری ما هم از خاکیم!!!!!! ولی خیلی از کسانی که ادعای رهرو بودن میکنند داغ تهمت و نفرین به پیشونی دراویش میزنند

  17. علي حسيني نیم‌رخ
    علي حسيني

    سلام علیکم. ازاعتبار شیخ جعفر همین اندازه که ایت الله میلانی ارزوی دیدن ایشان را داشته اند.ایت الله مرعشی نجفی در دیداری که باشیخ جعفرداشته اند به همراه شیخ جعفر هنگام خداحافظی می فرمایند قدر این مرد (شیخ جعفر) را بدان که این موضوع را بنده مستقیما از جناب بیگدلی که ایت الله مرعشی به ایشان ان مطلب را فرموده اند شنیدم…حاجتی که مقام معظم رهبری در دوران طلبگی از امام رضا(علیه السلام)داشتند جواب امام رضا(علیه السلام)را ایشان به رهبر عرضه می دارند که این موضوع را حجت السلام صدیقی فرمودند ناقل این موضوع هستند…و خیلی مطالب دیگه درعظمت مقام شیخ جعفرهست که می شود بیان کرد که خودم چون با اقای بیگدلی که سالها درکنارشیخ جعفر بودند در رابطه هستم از ایشان شنیده ام….اقا مصطفی اگه جسارت نشه شما اهل کدام شهرهستید؟

  18. ره رو نیم‌رخ

    هر کس حس قوی یا قدرت احساس می خواد بره صف اول نماز وایسه

  19. خدایی نیم‌رخ
    خدایی

    ما یه استاد داشتیم (تو نجف درس خونده بود و مجتهد شده) تو زمینه عرفان و فلسفه هم تحقیقات و کتاب ها نوشته. یه روز در مورد آقای مجتهدی مطلبی گفت که ما داشتیم شاخ در می اوردیم!

    ایشون گفتند که اقای مجتهدی جادوگره و مقاماتش رو از شیطان می گیره. قدرتش رو از جسارت به حضرات معصومین کسب می کنه و بسیار بر این مطلب پافشاری کردند. ایشان خودشون با یه واسطه اعمال شیطانی رو از اقای مجتهدی دیده بودند.
    به هر حال خدا کریمه. درمورد ادمایی که تو وبت ازشون مطلب میزنی بیشتر تحقیق کن
    از علما خاطره گفتن مطمئن تره تا از کسانی که علوم دینی نخونده اند و ادعای عرفان و مریدبازی دارن
    التماس دعا

    توسط:یک طلبه!!!!!!!!!!!!!!!!

    اینطوری صحبت کردن راحته

    ما توی جامعه ای زندگی میکنیم که آدماش به اهل بیت توهین و ناسزا میگن حالا حرفای مشابه رو پشت سر یه انسان شگفت و عارف بزرگ زدن زیاد تعجب انگیز نیست

    هر از چند گاهی پست های اینچنینی برای سرگرم کردن مردم میزاردن که خودشون نه جایی دیدن و نه شنیدن .

    یا علی

  20. محمد نیم‌رخ
    محمد

    خاک عالم بر سر کسی که خود را در میدان قضلوت در مورد شخصی مانند شیخ جعفر مجتهدی قرار میدهد ..خوب بودن و بد بودن او چه سودی به حال شما بندگان بدبخت خدا دارد..مگه شما عالم الغیب هستید..هر شخصیت ممتاز دوستانی دارد و دشمنانی..در مورد امام خمینی رحمته .. این حرف ها را میزنن که این انقلاب و شهدا و امام شهدا فتنه دجالیه بود ه .چه برسه به شخصی بزرگواری مانند شیخ جعفر مجتهدی استاد شما خیلی بیجا کرده که به یقین همچین حرفی رو میزنه ایشان استاد شیطان هستن

  21. منصور الماسی نیم‌رخ
    منصور الماسی

    سلام دوستان بعضی افراد از خود راضی که حتی ۲ یا ۳ کلاس درس نخونده‌اند، به خاطر تکبری که دارند، نمی‌خواهند حضرت شیخ جعفر رحمت الله… علیه را قبول کنند. بابا شیخ جعفر رو کسی که باید بشناسه، شناخته. شیخ من و تو را می‌خواهد چه کار؟ جعفر آقا را باید امیرالمومنین بشناسه که شناخته. از کرامات شیخ تنها ذره‌ای گفته‌اند اگه کسانی که با جعفر آقا مأنوس بودند، شیخ اجازه می‌داد همه کراماتش را بگویند، به خدا عالم را تکان می‌داد. به خاطر همین گفته‌اند تا چهارصد سال انسانی مثل شیخ جعفر مجتهدی تبریزی به دنیا نخواهد آمد.
    بزرگمردی ناشناخته که تحت ولایت و عنایت ویژه امام عصر ارواحنا فداء، مرزهای شهود و عرفان را در نور دیده، به مقام معیت و سیادت باطنی ( مقام منا اهل بیت ) رسیده و به درجه حضور و تشرف دایمی نایل گشته بود. خود می فرمود: « هر آینه چشمانم را که بر هم می نهم، به همت مولایم همه عالم را مشاهده می کنم » در سنین نوجوانی، به ناگاه بارقه عشق الهی بر قلبش تابیدن گرفت و تا پایان عمر او را واله و سرگردان و مجذوب خدا و اولیای او ساخت. مجنون وار، همه چیز را در تبریز رها کرد. و با پای پیاده راهی نجف اشرف گردید. به دستور مستقیم مولا امیرالمومنین (ع) مدتی را در نجف نزد پیرمردی کفاش به پینه دوزی پرداخت و آن گاه به دستور آن حضرت، راهی مسجد سهله شد و مدت ۸ سال تمام، در آن مسجد که قدمگاه و زیارتگاه همیشگی حضرت حجت است، اعتکاف و اقامت گزید. پس از ملاقات با مرحوم ملا آقا جان زنجانی اعلی ا… مقامه مسجد سهله را ترک کرد و فرمود: « از طرف حضرت ولی عصر (عج) مرخص شدم و آنچه بایستی از ناحیه ایشان به من برسد، مرحمت شد، آن گاه به نجف و کربلا رفت و مدت ۷ سال تمام در حجره فوقانی مقابل ایوان طلای حضرت سیدالشهداء (ع) معتکف گردید. در سراسر زندگی اش لحظه ای از گریه و توسل دست برنداشت. ایراد او به اکثر شیعیان و حتی علما و عرفا این بود که توسلشان به اهل بیت علیهم السلام کم و اندک است. خود می فرمود: « ما بدون گریه بر حضرت سید الشهدا (ع) نمی توانیم زنده بمانیم. سالها گریه کردیم تا خودمان را از ما گرفتند. چهل سال سرمان را بر روی دست گرفتیم تا بفرمایند کجا تقدیم کنیم. » آن بزرگوار، پس از ۱۵ سال تهذیب و تزکیه خالصانه، تحت ولایت و سرپرستی امام زمان (عج)، ماموریت پیدا کرد تا به مدت ۲۰ سال، در گوشه و کنار جهان، به دستگیری از محبان و متوسلان آن حضرت بپردازد

    1. ابراهيم نیم‌رخ
      ابراهيم

      با سلام ابراهیم از تبریز هستم عزیزجان من فقط این را عرض کنم که از موقعی که کتاب در محضر لاهوتیان رو خوندم تاثیرش رو دیدم من به کرامات شیخ جعفر اقا ایمان دارم ودایم ارتباط قلبی با ایشان دارم و نتیجه دیدم بخدا نتیجه دیدم التماس دعا

  22. منصور الماسی نیم‌رخ
    منصور الماسی

    سلام دوستان بعضی افراد از خود راضی که حتی ۲ یا ۳ کلاس درس نخونده‌اند، به خاطر تکبری که دارند، نمی‌خواهند حضرت شیخ جعفر رحمت الله… علیه را قبول کنند. بابا شیخ جعفر رو کسی که باید بشناسه، شناخته. شیخ من و تو را می‌خواهد چه کار؟ جعفر آقا را باید امیرالمومنین بشناسه که شناخته. از کرامات شیخ تنها ذره‌ای گفته‌اند اگه کسانی که با جعفر آقا مأنوس بودند، شیخ اجازه می‌داد همه کراماتش را بگویند، به خدا عالم را تکان می‌داد. به خاطر همین گفته‌اند تا چهارصد سال انسانی مثل شیخ جعفر مجتهدی تبریزی به دنیا نخواهد آمد.

    وجود شیخ جعفر وقف اهل بیت ع بود… بارها این شعر را با حسرت خوانده ام: می خواستم که وقف تو باشم تمام عمر……….دنیا خلاف آنچه که می خواستم گذشت خوشا بحال ایشون که تونستند اینگونه باشند…. روحشون شاد و یادشون گرامی… اجرتان با سید الشهدا ع …..

  23. علی نیم‌رخ
    علی

    سلام.تهمت زدن به اولیا بزرگ الهی گناهی بس عظیم است.بر فرض که ادعا شما درست باشد پس دلایلتان کو.؟دوستان این همه توضیح دادند با دلیل شما قانع نشدید در حالی که خودتان هیچ دلیلی نداریدفقط صرف ادعای یک ادم شاید مجتهد.؟ این استاد شما فکر کنم در عرفان مقامش بالاتر از امام زمان باشد …انشاالله حقیقت امر باشد برای روز قیامت.خداوند همه ما را عاقبت به خیر کند.

  24. علی نیم‌رخ
    علی

    اقای مجتهدی از بزرگان و اولیا خداست.درود خداوند بر او.

  25. علوي نیم‌رخ
    علوي

    سلام. در قم خیابان صفاییه کوچه بیگدلی کوچه شماره ۱۲ بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها هر جمعه شب مراسم انس با خدا و اهل بین برپاست که برخی از دوستان و ملازمان شیخ جعفر در آن شرکت می کنند و این مراسم از طریق سایت رسمی انتشارات لاهوت که کتابهای شیخ جعفر مجتهدی را چاپ کرده اطلاع رسانی می شود. حتما شرکت کنید خیلی از سوالها و مشکلاتتان حل خواهد شد. یا علی

  26. علی نیم‌رخ
    علی

    خدمت اون برادر طلبه

    دوست گرامی. لطفا از قماش ان دسته از انسان هایی نباشید که سیاست این دنیا رو با ان دنیا عوض کنید.
    ابروداران شیعه همین اقایان جعفر مجتهدی- بهجت- طباطبایی (علامه) – نخودکی- و … هستند.

    نه اساتید حوزه یا دانشگاه یا ….

    ملاصدرا را هم بعضی علما و استاید شیعه ی انزمان محاکمه کردند که برای رسیدن به جاه و مقامی که میل داشتند بود.

    اینها از افتخارات شیعه هستند و انهایی که خودشان را جای شیعه جا می زنند یا فکر می کنند شیعه هستند سهمی در ابروی شیعه ندارند

  27. فرنوش نیم‌رخ
    فرنوش

    با سلام خدمت همه عزیزان

    من مطالب همرو خوندم یکم گیج شدم . چون ادمی هستم که حرف دوطرف رو گوش میدم و قضاوت میکنم
    راستش یکی از اقوام نزدیک ما که فوت شده گذشته های دور دوست صمیمی اقای مجتهدی بوده .
    من داستان های زیادی شنیدم از ایشون و از کاراشون
    و همه از ایشون تعریف و تمجید میکنن و میگن انسان وارسته ای بودن
    به نظرم بهتره قضاوت نکنیم وقتی با چشم چیزی رو ندیدیم
    ما نمیتونیم قضاوت کنیم که یه نفر علمش رو از شیطان گرفته یا از خدا …. چنانکه در قران هم اومده که خدا به پیامبرا علم هایی داده اند …. باید دعا کنیم خدا دستمون رو تا لحظه مرگ بگیره

    یا حق

  28. مهدی نیم‌رخ
    مهدی

    این جماعت با علامه حسن زاده آملی نیز مشکل دارند .

  29. […] هم یک متنی را در جهت رفع اتهام از این عارف واصل با نام آیا مقامات شیخ جعفر مجتهدی شیطانی است ؟ نوشتم که می توانید متن پیام این طلبه بزرگوار و نظرات […]

  30. بابک محتشم نیم‌رخ
    بابک محتشم

    به احتمال قوی اون استاد شیخ …………… است که از بیسوادترین روحانیون اصفهان و صاحب سایت …………. هست مطالبش را به هر استاد حوزه ای که صاحب نظر است ارائه کردیم همه اذعان به بیسوادی ایشان کردند ایشانم در اصفهان برای بزرگ کردن خودش علما را رد میکند. خدا سزایش را بدهد
    [ دیدگاه ویرایش شد ]

    1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      سلام برادرم ، لطفا اسم نیاورید ، درست نیست ! هرکسی واقعا این عملکرد را داشته باشد اشتباه می کند در هر لباسی که باشد .

  31. بنیامین نیم‌رخ
    بنیامین

    آیت الله کشمیری :
    (( اگر کسی از من بپرسد در ایران چه کردی؟؟
    با مباهات خواهم گفت: جعفر آقای مجتهدی را دیدم.))
    [یاس عرفان/۴۳۰]

  32. بنیامین نیم‌رخ
    بنیامین

    سیّد جعفر منّا اهل البیت!!!
    حجت الاسلام و المسلمین حاج میرزا زرگری تعریف کرده است:
    روزی در منزل نشسته بودم که زنگ خانه به صدا درآمد.وقتی در را باز کردم دیدم آیت الله مرعشی نجفی است.باشگفتی گفت می دانید چه شده است؟! دیشب ائمه اطهار فرمودند ما مقام سیادت (منا اهل البیت) را به آقای مجتهدی داده ایم.بعد از شنیدن این موضوع، مرحوم زرگری نزد آقای مجتهدی رفته و سخن و رؤیای آیت الله مرعشی را نقل می کند.
    آقا با تبسمی می فرماید:
    ((مدت هاست که این مقام را به ما مرحمت کرده اند، آقای مرعشی تازه دیشب متوجه این موضوع شده اند.))

  33. بنده خدا نیم‌رخ
    بنده خدا

    من مطمئنم کسی که که این مطالب رو بر علیه مرحوم مجتهدی میگه از جایی تغذیه میشه همه از عشق و ارادت و ایمان جوانان به این عارف بی نظیر اگاهند و فقط کسانی که ماموریت از جایی دارند پشت سر این مرد خدا حرف میزنند مگه نظر مراجع بزرگ مثل ایت الله میلانی بهاالدینی و مرعشی نجفی نسبت به ایشان اگاه نیستید تا حالا یک به اصطلاح استاد بیاد در مورد خادم امام زمان صحبت کنه

  34. وحید نیم‌رخ
    وحید

    من نمیتوانم درباره اینکه حاج جعفر برحق بوده یا نه نظری بدم. اما یه چیز همیشه برام جای سوال بود. بسیار شنیده خوانده و دیده ام که عرفا و صاحبان انفاس قدسیه بیماران را با دعای خیر خود شفا میدهند و در عین حال خودشان نیز از سالمترین و تندرسترین افراد هستند الحمدلله. اما در احوالات حاج جعفر خوانده ام که گاهی در شفای بیماران به او میگفته اند که خودت باید جورش را بکشی و بیمار شفا میگرفته و خود حاج جعفر به شدت بیمار میشده است. شنیده ام که ایشان فقط در حدود ۶۰ یا ۹۰ بار عمل جراحی داشته اند (تردید در تعداد از بنده است؛ لطفا ببخشید). این به نظر من خلاف سبک و سیاق عرفا است. ایشان شفا میداده و خودشان نیز همیشه تندرست و سالم بوده اند. مگر شفای یک بیمار نعوذبالله چیزی از خدا کم میکند که ایشان به دعاکننده بگوید که خودت باید جورش را بکشی؟ پس اگر اینطور است در شفاعت هم خدا باید به امام بگوید که فلانی را به خاطر تو میبخشم اما خودت باید به جایش مجازات شوی!!! این که نمیشود.

    به نظر من این جای کار شیخ جعفر شک برانگیز است و نیاز به بررسی دارد. ممنون میشم نظر عزیزان را بدونم.

    1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      سلام
      تحقیق می کنم خدمتتون می گم

    2. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      سلام
      این مسئله که فرمودید را تحقیقی کردم ، این حرکت ، نوعی فدا کردن خود بجای چیزی دیگر است همانطور که خداوند متعال درباره ذبح اسماعیل ع فرمودند « و فدیناه بذبح عظیم » (این اشکال اینجا هم وارد است که مگر خدا بدون فدا کردن آن قوچ یا .. ( درباره این آیه تحقیق کنید خیلی زیباست ) ) ، برای توضیح بیشتر حدیثی خدمتتان نقل می کنم از امام موسی بن جعفر ع که فرمودند :
      «إِنَّ اللّٰهَ-عَزَّ وَ جَلَّ-غَضِبَ عَلَى الشِّیعَهِ ، فَخَیَّرَنِی نَفْسِی أَوْ هُمْ ، فَوَقَیْتُهُمْ وَ اللّٰهِ بِنَفْسِی »
      « خداى عز و جل بر شیعه غضب کرد، پس مرا مخیر ساخت که یا من و یا آنها فدا شویم، بخدا من با دادن جان خودم ایشان را حفظ کردم. »
      [کافی ، ج ۱ ، ص ۶۴۶ همچنین در وافی و مراه العقول ]
      علامه مجلسی در شرح این حدیث می فرماید که : غضب خدا بر شیعه یا براى این بود که ایشان تقیه را از دست دادند و امامت آن حضرت را فاش کردند: پس خلیفه وقت هارون الرشید چاره‌ئى نداشت، جز اینکه یا شیعیان را تعقیب کند و بکشد و یا آن حضرت را زندانى و مسموم کند، و حضرتش سلامت شیعه را بقیمت جان خود خرید.
      یا آنکه علت غضب خدا این بود که شیعیان از آن حضرت اطاعت و انقیاد نکردند تا هارونیان بر آنها مسلط شدند، خداى تعالى آن حضرت را مخیر ساخت که یا جنگ کند و جماعتى از شیعه را بکشتن دهد و یا گوشه‌گیرى کند و تن بزندان و شهادت دهد.

      خلاصه که اصل این مطلب که برای دفع بلا ، بلاکش شویم اشکالی ندارد و عملکرد عده ای از عرفا هم بوده است که در صدر آن ها در بیان امام معصوم دیده می شود .
      حافظ می گوید :
      ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست
      عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد

      امیدوارم این اندک مورد استفاده قرار بگیرد .

  35. مهدی نیم‌رخ
    مهدی

    با سلام
    سال ها پیش با مرحوم آقای شیخ جعفر مجتهدی از طریق مطالعه کتاب کرامات ایشان تحت عنوان “در محضر لاهوتیان ” نوشته آقتی مجاهدی آشنا شدم. ایشان مصداق کامل عرفان عملی شیعه است. کسی که در مسیر عرفان قدم می گذارد به راحنی نمی تواند سلسل مراتب تعالی و رشد را طی کند مگر آنکه بارها وبارها تحت امتحانات سخت عرفان عملی شیعه قرار گیرد. برای مثال شیخ جعفر یکبار قبل از عزیمت به نجف و کربلا در خانه ای در تبریز در دام شیطانی قرار می گیرد و ایشان بشکل معجزه آسا از طبقه سوم به پایین می پرد و زنده و سالم از دام شیطان فرار می کند.بار دیگر در موقع خروج ازمسجد سهله زمانی که مرد بازرگان او را به تنهایی در خانه اش که سه تن از دخترانش را داشت به او واگذار می کند و بسرعت مرد بازرگان به مسافرت می رود و او طی سه ماه اقامت در آن خانه، از این امتحان بشدت سخت سربلند بیرون می آید.و اینگونه از دام شیطان نجات می یابد. این دو مثال را آوردم تا دوستان مبتدی در مسیر عرفان از جمله خود من، بدانند که قدم گذاشتن در مسیر عرفان شیعه عمل آسان و سهل نمی باشد. هر لحظه امکان لغزش و گناه وجود دارد. وکسی که بتواند خویشتن خویش را محافظت بکند به مقامات بالاتر راه می بابد. و چه بسا حضرت شیخ جعفر مجتهدی امتحانات بسیار سخت و پیچیده ای را داده است و در نهایت به مقام سیادت باطنی رسیده است. و اما ممکن است عده ای با اطلاعات کمتر و یا ناقص در درک کامل و خروج سالم مرحوم شیخ جعفر از امتحانات متعدد ناتوان باشند و یا بشکل ناقص شنیده باشند و توجیه غلط و اشتباهی داشته باشند. اینجانب کوچکترین تردیدی در مقامات معنوی و عرفانی شیخ جعفر ندارم. اگر فردی نمونه ای از امتحانات الهی شیخ جعفر را میداند که از امتحانات سخت الهی و عرفانی مردود شده است بشکل مستند بگوید تا قبل از وفات دوستان و ملازمان شیخ جعفر مانند آقای مجاهدی پاسخ لازم را ارایه بفرمایند.
    – استاد دانشگاه

    1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      سلام
      نوعا این افراد با یک فرد مشکل ندارند ، اینان با تفکر عرفانی مشکل دارند

  36. حسین نیم‌رخ
    حسین

    خیلی ها با کوچکترین مشکلی می شکنند این عبد صالح خدا یک عمر ریاضت کشیده و تا آخر عمر در صراط حق بوده کم نیست
    سیره ایشان را مطالعه می کنید فارغ از اسم و شنیده ها… واقعا راشد و مزکی است.
    هرکسی این حرف ها را زده و این کارها را کرده واجد صفت احسن الخالقین است

  37. امیرحمزه نیم‌رخ
    امیرحمزه

    سلام.من موندم آقای اسدی با این کم این همه اطلاعت رو از کجا میاره؟؟؟ خدا حفظت کنه برادر.خیلی دوس دارم بخدا نزدیک بشم خیلی حق الناس گردنمه قسمتون میدم به دستان قلم شده عباس برام دعا کنید دینم را ادا کنم.شب نمیتونم بخوابم گناه باعث شده از مرگ که پلیست به سوی الله بترسم.

    1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      سلام برادرم ،
      بدانجا رسید دانش من که بدانم همی نادانم
      اولا دستور قرآن است که وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَهِ : از شکیبایی و نماز یاری جویید
      ثانیا کتابی دارم کتاب ذکر های شگرف عارفان ، اذکار مختلفی را جمع آوری کرده از ائمه ع ، علما و عرفا ، در آنجا در باب ادای قرض دو صفحه مطلب آورده است که در تصویر زیر می بینید :

      1

      2

      3

      ان شاء الله که مورد استفاده قرار بگیرد .
      این مطلب هم ان شاء الله مورد استفاده باشد : http://www.wikiporsesh.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B1%D9%81%D8%B9_%D8%AA%D8%B1%D8%B3_%D8%A7%D8%B2_%D9%85%D8%B1%DA%AF
      دعای حقیر به جایی نمیرسد ، ولی چشم ان شاء الله هرچه خیر در آن است اتفاق بیافتد .
      در پناه حق

  38. نوکر شیخ جعفر نیم‌رخ
    نوکر شیخ جعفر

    من ارادت خاصی به شیخ جعفر دارم.ایشون طی الارض داشتن.ایشون خیلی مفام والایی داشته و دارد.و کسی که به ایشان توهین کند لعن خدا بر او باد.

  39. مهدی نیم‌رخ
    مهدی

    یعنی آدم واقعا می تونه با کمک شیطان مریض شفا بده!!!!!!! جل الخالق
    آخه ادم می خاد سحر و جادو یاد بگیره میره مسجد سهله معتکف میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میره نجف اشرف ؟؟؟؟؟؟؟؟ میره کربلا؟؟؟؟؟؟؟ واقعا که بعضی از دوستان چه حرفایی می زنن
    آدمی که پیرو شیطان باشه ولو در لباس تقوا آخرش رسوا می شه

  40. علي نیم‌رخ
    علي

    بعضی دوستان داستانی از ملاقات اقا سید هاشم حداد با اقای مجتهدی گفتند که اقا سید هاشم به اقای مجتهدی گفتند بگذار تواناییهاتو بگیرم و تورا با مراتب توحید بالاتر متصل کنم.بنده صاحب نظر نیستم شاید صاحب نظران به حرف من ایراد داشته باشند ولی من اعتقادم اینه که اقای مجتهدی از اقای حداد بالاتر بودند.
    اولا ملاقات بین این دو بزرگوار گویا در اواسط یا جوانیهای شیخ جعفر بوده و همه میدانیم که تحصیل مراتب سلوک یکدفعه ای نیست و با صرف زمان و تدریجیست.
    دوما شیخ جعفر مجتهدی غلام حلقه بگوش ائمه اطهار علیهم السلام بودند و خویشتن و منیت خویش را وقف معصومین و اهل بیت علیهم السلام کردند.حال سوال اینجاست که ایا سید حاشم حداد بیشتر نسبت به اقای مجتهدی اشراف و دلسوزی داشتند یا ائمه اطهار علیهم السلام که فردی خودش را وقف ایشان کرده؟بنظر من شیخ جعفر مجتهدی منیتی نداشتند و تسلیم اوامر خداوند و ائمه علیهم السلام بودندو شاید سید حاشم هنوز ازین وادی عبور نکرده بودند و برای خود لذت قرب و … میپسندیدند.هرچند که من به سید حاشم خیلی ارادت دارم و مطمئنا ایشان را انطور که بودند درک نمیکنم ولی فعلا نظرم اینه.وقتی امیرالمومنین(ع)در ان شب جای پیامبر(ص)خوابیدند واقعا کشته شدن را بجان خریدند نگفتند که نه من اگر در رکاب پیامبر(ص) باشم هر روز مراتب ایمانی و مقام معنوی من بالاتر میرود در یک شب خود را وقف کردند. بقول خود اقا جعفر ایشان سالها سرشان را درکف دست گرفتند و اماده تقدیم به ائمه اطهار علیهم اسلام که مقرب ترین اشخاص به خداوند بودندو ولی مطلق خداوند بودند تقدیم کنند ایا این نهایت توحید نیست؟ و در پاسخ به ان استاد نما که اگر من جای ان طلبه بودم درس ایشان را رها میکردم اگر نیروی جعفر اقا شیطانی بوده کسی کاری ازیشون سراغ داره که برای خود انجام داده باشه ایا کسی نیروهای شیطانی کسب میکنه که بیماری دوستان اهل بیت رو بجان بخره؟یا بیگاری برای دیگران بکنه؟
    عزت زیاد دوستان بزرگوار. برای فرج مولایمان در قنوت نمازها و بعد نمازها راست و حسینی دعاکنیم که هر روز دوستان اهل بیت (ع)و شیعیان در جهان دارند تکه تکه میشند و جانشونو از دست میدن.

    1. علي نیم‌رخ
      علي

      ببخشید جناب سید هاشم حداد را به اشتباه حاشم نوشتم

  41. Aman نیم‌رخ
    Aman

    سلام به همه
    شیخ جعفر یعنی خمیر مایه ای که حضرت امیر ع آن را شکل داد یا بهتر بگم اصلا گلش را اوسرشت
    حواسمون جمع باشه جهت احترام ایشون با وضو اسمش رو ببریم

  42. سلمان نیم‌رخ
    سلمان

    لطفا در باره مرتاضهای هندی مطالعه کنید تا دریابید که کراماتشان از امثال شیخ جعفرها بسی بالاتر است و اگر این کرامات ملاک خوبی و حقانیت بود ـ با فرض دروغ نبودن و جعلی نبودن آن توسط عده ای از مریدان ـ باید مرتاضها را هم سردسته خوبان و ملکوتیان دانست!

    1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      سلام
      بله صرف اظهار کرامات نشان مقام بالا نیست ، ولی هدف کرامات و هدایت انسان ها نشان از هدف بالا دارد .
      از طرفی تایید انسان های عالم و عارف خود موید شخص است .

  43. مجید پارسا نیم‌رخ
    مجید پارسا

    سلام به همه ی دوستان.
    طرح این مسائل معمولا به نتیجه ی قابل قبولی منجر نمیشه. هر کسی سهمی داره از درک و دریافت مقامات معنوی و کسانی که قسمتشون نمیشه معمولا با دید انکار و تکفیر نگاه میکنند به این قضیه. بحث و مجادله خیلی ساده ست اما مرد عمل بودن و راه سخت و طولانی سیروسلوک رو طی کردن و درک این مراحل هست که به انسانها اجازه میده در اینگونه موارد نظر بدن. دعا کنیم روزیمون بشه. اونوقت خودبخود در باطن خودمون خواهیم دید چه کسانی حق و چه افرادی ناحق بودند.
    درود و سلام خدا بر ایشان. نیتی داشتم کمتر از ۱۲ ساعت با نشانه های بیسار دقیقی از جناب شیح جعفر مرادمو گرفتم. الهی شکر.

    1. مریم نیم‌رخ
      مریم

      با تشکر از مدیر وبلاگ
      چگونه به ایشان توسل می کنید؟
      من در مورد ایشان مطلب. زیاد خوانده و شنیده ام و همینطور فیلم صحبتهای دکتر ترابی استاد دانشگاه علم و صنعت که خو اهر زاده علامه ی فقید محمد تقی جعفری هستند و سالها مرحوم شیخ جعفر مجتهدی ِ همسایه ایشان بوده اند…مطالب و کرامات زیادی شنیده و خوانده ام و متاسفانه زمانی که در قید حیات بوده اند ایشان را نمیشناختم و درک نکردم ..خواهش میکنم بفرمایید جکونه میتوان به این گونه شخصیتها متوسل شد…چرا که روح بلند امثال ایشان که عابد حقیقی بوده اند واسطه های محکم و با ثباتی بین فرش و عرش می باشند….پیشاپیش. از راهنمایی شما و دیگر دوستان. سپاسگزارم

  44. مهرداد نیم‌رخ
    مهرداد

    یادم ز وفای اشجع ناس آید وز چشم ترم سوده الماس آید–
    -آید به جهان اگر حسین دگری هیهات برادری چو عباس آید—
    سلام وادب واحترام
    شیخ جعفر آقا مجتهدی بنده ای از بندگان خداست.
    حضرت موسی (ع) وقتی از خدا خواست….
    و اذ قال موسی لفتیه لا ابرح حتی ابلغ مجمع البحرین او امضی حقبا (الکهف /۶۰)
    رسیدند به بنده ای از بندگان خدا……فوجدا عبدا من عبادنا اتینه رحمه من عندنا وعلمنه من لدنا علما(الکهف/۶۵)
    حضرت موسی (ع) پیغمبر اولوالعزم که قول داد بر کارهای بنده خدا صبر فرماید سه بار خلف وعده کرد …
    بنده خدا به او گفت:قال هذا فراق بینی وبینک سانبئک بتاویل مالم تستطع علیه صبرا(۷۸/ الکهف)…..
    شاید مقام استاد طلبه عزیز مقام حضرت موسی (ع)باشد وشاید مقام شیخ جعفر هم مقام آن بنده خدا…الله اعلم

  45. مهرداد نیم‌رخ
    مهرداد

    مقام انسان

    ابوسعید ابوالخیر را گفتند: کسی را می شناسیم که مقام او آن چنان است که بر روی آب راه می رود.
    شیخ گفت: کار دشواری نیست، پرندگانی نیز باشند که بر روی آب پا می نهند و راه می روند.
    گفتند: فلان کس در هوا می پرد.
    گفت: مگس نیز در هوا می پرد.
    گفتند: فلان کس در یک لحظه، از شهری به شهری می رود.
    گفت: شیطان نیز در یک دم، از شرق عالم به غرب آن می رود، این چنین چیزها، چندان مهم و قیمتی نیست.
    پند این داستان
    مرد آن باشد که در میان خلق نشیند و برخیزد و بخسبد، و با مردم داد و ستد کند و با آنان در آمیزد و یک لحظه از خدای خود غافل نباشد.

  46. طاها نیم‌رخ
    طاها

    چگونه این استاد گرانقدر فهمید که مقامات جناب شیخ جعفر از شیطان است؟ مگر اینکه خود نیز از قدرتهای شیطانی بهره ای برده باشد. زیرا کسیکه که قدرت ماورایی از سمت خدا بدست می آورد هرگز اقدام به بد گویی پشت سر کسی که توان دفاع از خود را ندارد نمیکند. و کسیکه هیچ قدرتی ندارد هم هرگز نمیتواند تشخیص دهد که آیا این قدرت تز سمت شیطان است یا از سمت خدا چه برسد به اینکه بخواهد پافشاری کند و دلیل بیاورد. بخصوص که مرحوم شیخ جعفر در طول عمرش هیچگاه دکانی برای جمع کردن خمس و زکات و یا جمع کردن مرید و شاگرد نداشت و تمام این نقلیات هم بعد از گذشت حدود ۱۵ سال از وفات این مرد خدا منتشر شده است. این مرد خدا جز به محبت اهل بیت و اجرای دستورات الهی امر نکرده و هیچگاه دستوراتی مبنی بر ریاضت کشیدن و از این قبیل دستورات به کسی نداده و حداکثر دستورات ایشان برپایی نماز و صلوات برمحمد و آل محمد و گریه بر مصائب اهل بیت و برپایی روضه ایشان است. به نظر من اگر شیطان با انجام این کارها و نزدیک شدن به خاندان اهل بیت و آشنایی با مصائب آنها و عبادت خالصانه به انسان قدرت ماورائی میدهد باید بسیار از او تشکر کرد و چون شیطان دشمن اهل بیت است و دشمن خادم اهل بیت است پس هرگز نمیتوان پذیرفت که کرامات مرحوم مغفور شیخ جعفر مجتهدی از سوی شیطان باشد. در کتاب خاطرات مرحوم مجتهدی از ملاقات مرحوم قاضی با ایشان صحبت به میان آمده و اینکه این جناب توسط مرحوم قاضی نیز تائید شده. پس مرحوم قاضی نیز با تمام مقامات عرفانیش ناتوان از درک قدرتهای شیطانی بوده است. اگر این را قبول کنیم پس باید نتیجه بگیریم که مقامات عرفانی حاصله از تجهد در راه خدا هرگز توان تشخیص نیروهای القایی شیطان را ندارد. پس چه شیطان قدرتمندی!!!!! دوست عزیز هموز بعد از گذشت ۲۱ سال از وفات این مرد خدا هنوز با توسل به او که فقط یک خادم اهل بیت است شما میتوانید به حاجاتتان برسید. از خداوند متعال خواهان علو درجات آن مرحوم و همنشینی آن مرحوم با ائمه اطهار هستم. روحش شاد یادش ماندگار و طریقش پر رهرو باد

  47. عبد گنهکار خداوند نیم‌رخ
    عبد گنهکار خداوند

    سلام خدمت بزرگواران عزیز.من خیلی تعجب میکنم که چرا بعضیها اینقد حسود هستند که حتی به اولیاءالهی هم رحم نمیکنند و حسادتشونو میکنن دوست عزیز که فرمودین کرامات شیخ جعفر شیطانیه اولا اگه شیطانی بود باید در راه طاغوت و شیطان از این قدرت استفاده میکرد دوما شما فرمودین اگه یکی از علما ایشان را تصدیق کنن در این مورد خیلی حکایات از بزرگان در مورد جناب شیخ جعفر داریم که فقط یک نمونه عرض میکنم.
    آقای حاج فتحعلی از قول حاج میرزا تقی زرگری تعریف کردند: یک روز که در منزل نشسته بودم زنگ خانه به صدا درآمد. وقتی درب را باز کردم، دیدم حضرت آیت الله مرعشی نجفی می باشند،ایشان با حالتی شگفت زده فرمودند:می دانید چه شده است؟دیشب ائمه اطهار (علیهم السلام) به من فرمودند:که ما مقام سیادت (منا اهل البیت) را به آقای مجتهدی داده ایم.آقای زرگری می فرمودند بعد از شنیدن این مطلب نزد آقای مجتهدی رفته و مطلبی را که آیت الله مرعشی گفته بودند، برایشان بازگو نمودم، آقا در حالی که تبسمی بر لب داشتند، فرمودند:مدتهاست که این مقام را به ما مرحمت کرده اند.
    امیدوارم مثمر ثمر باشه و این گونه در مورد مردان الهی حرف نزنیم.من مطمئن هستم اون استاد شما که در مورد شیخ جعفر اون حرفا رو زده به زودی گرفتار بلا خواهد شد.

  48. سعید نیم‌رخ
    سعید

    سلام
    جالب بود این تایپک
    با اون که چندسال پیش زده شده ولی هنوز هم دوستان نظر میزارن.
    من به شخصه یک بار، از شیخ جعفر مجتهدی درخواستی داشتم و بعداز اینکه سرقبر ایشون رفتم به فاصله چند دقیقه مشکلم حل شد .
    به شخصه نسبت به ایشون ارادت دارم.
    ولی در این جهان ، هرچیزی امکان وقوع داره.
    شاید حرفهای استاد طلبه درست باشه.
    اما تا ثابت نشه ، در حد یک احتمال ضعیفه.
    الله اعلم

    1. مصطفی اسدی نیم‌رخ

      برای خود بنده ، همین اقبال به این پست در همه این سال ها جای تعجب و تذکر دارد

  49. حسین فقهی نیم‌رخ
    حسین فقهی

    اگر ایشان اسم اعظم می دانستند قطعا از طریق عنایت الهی و لطف معصومین بوده است. بنابر این گفتار نقل شده از مرحوم حداد رحمه الله علیه قدری عجیب بنطر میرسد. چون آن چه را خداعنایت کرده نمی توان پس داد و از مخلوق عطیه گرفت.

  50. جمال نیم‌رخ
    جمال

    بِسْم الله الرحمن الرحیم
    این بنده خدا برادر طلبه در باب تحقیق مطلبی را بیان داشتند که شنیده بودند از اساتید حوزوی و قصد بی حرمتی به ولی خدا نداشتند که جواب دوستان را شنیدند.
    من دیر به این بحث وارد شدم ولی صحبت بنده این است
    شیخ جعفر مجتهدی ها زیاد بودند و هستند عاشقی ها کردند جایگاهشان را به دست آوردند به مقصود رسیدند.
    ما چی کردیم، ما چه قدر بندگی کردیم، ما کجای کاریم،
    مرحوم حاج محمد رضا الطافی نشاط عارف لحاف دوزی بود در همدان روزی خدمتشان بودم فرمودند دست می زنیم به بخاری دستمان می سوزد به خودم میگم هنوز آدم نشدی به خودت مغرور نشی یه وقت، آدم نمی سوزد
    باید باور داشته باشیم خیلی دوریم.
    این حرف های عرفانی هم که می زنیم باز بوی نفس و دنیا ازش میاد
    ان شاء الله آدم بشیم ان شاء الله به مقام بندگی برسیم ، بنده مطیع است در همه حال

    1. مریم نیم‌رخ
      مریم

      دقیقا همینطور است.
      و اصلا مسئله پیچیده ای هم نیست اینکه عبد صالح باشی …چرا ؟ چون معبود ما تمام فرمول های عبد صالح شدن و در پی آن عبد صالح بودن و باقی ماندن را در دسترس قرار داده….و کاملا.”جزوه باز ” آمده!
      اینکه بر مداری که باید, , قرار نمیگیریم , انکار و لجبازی و بازیگوشی خودمان است.

  51. جمال نیم‌رخ
    جمال

    در تأیید شیخ جعفر مجتهدی چون بنده از مریدان حاج محمدرضا الطافی نشاط هستم در کتا ب در راه بندگی این بزرگوار در جلد دوم بیان می کنند
    که ما قم بودیم و دوستان به ما گفتند شخصی هست به اسم شیخ جعفر مجتهدی بیاید به خدمت ایشان برویم می گفتند خیلی گشتیم تا منزل ایشان راپیدا کردیم
    تا زنگ خانه را زدیم شیخ جعفر در را باز کرد و به من گفت حاج محمد همدانی می دانستیم که سراغ ما میایی خودمان آمدیم در را بازکنیم و در ادامه حاج محمد رضا الطافی نشاط فرمودند که روح مؤمنین همدیگر را می شناسند

  52. مریم نیم‌رخ
    مریم

    با تشکر از مدیر وبلاگ
    چگونه به ایشان توسل می کنید؟
    من در مورد ایشان مطلب وزیاد خوانده و شنیده ام و هنینطور فیلم صحبتهای دکتر ترابی استاد دانشگاه علم و صنعت که خو اهر زاده علامه ی فقید محمد تقی جعفری هستند و سالها. مرحوم شیخ جعفر مجتهدی ِ همسایه ایشان بوده اند…مطالب و کرامات زیادی شنیده و خوانده ام و متاسفانه زمانی که در قید حیات بوده اند ایشان را نمیشناختم و درک نکردم ..خواهش میکنم بفرمایید جکونه میتوان به این گونه شخصیتها متوسل شد…چرا که روح بلند امثال ایشان که عابد حقیقی بوده اند واسطه های محکم و با ثباتی بین فرش و عرش می باشند….پیشاپیش. از راهنمایی شما و دیگر دوستان. سپاسگزارم

  53. اورست نیم‌رخ
    اورست

    سال ۹۲ بچه من رو شفا داد.امروز سالگرد وفات شیخ جعفر است.خدا رحمتش کنه.اگر شیطانی بود در خواب به خانم من نمی گفت که به ائمه توسل کنید.

  54. اهوازی نیم‌رخ
    اهوازی

    دوستان عزیز اگرکتاب سرصلاه امام خمینی رامطالعه بفرمایید …درفصل اول کتاب امام مشخصات این افراد واساتیدظاهربین وکورفهم ونحوه برخورد باآنها راذکرفرمودند… درهرمذهبی گروهی خشک مغز وافراطی وظاهربین هستندکه ازدینشون فقط پوسته آن رامیبینندوبه خاطراینکه ظرفیت روحی عرفان دروجودشان نیست وکرامات ومقامات وعنایات این بزرگان رامیبینند عمدا یاسهوا دست به انکار ورد این بزرگان میزنند..حتی هنوز به ابن عربی لعنت میفرستند….اقای قاضی وبهجت وطباطبایی وحتی امام خمینی راصوفی ومرتاض میدانستند….این ها دنده های کجی هستندکه تاابددرپهلوی شیعه خواهند ماندوبی شک هم اینها با امام زمان هم همینگونه رفتار مینماندوشایدباایشان بجنگند…یاعلی

  55. علی نیم‌رخ
    علی

    سلام خدمت همه عزیزان
    مطالب و کامنتهای عزیزان رو خوندم و فکر کردم بد نباشه به چند موضوع اشاره کنم.
    * در حدیث نبوی آمده است : من بیش از هر چیز برای امتم از شرک می‌ترسم
    * در روایتی دیگر پیامبر به علی(ع) میفرماید: هر آنچه که تو از راه خیر میدانی شیطان از راه شر میداند.
    * در روایت سوم آمده که پیامبر فرماید درباره کسی که درگذشته است سخن مگویید زیرا او بدانچه مستحق آن بوده رسیده است.

    نتیجه اینکه سخن گفتن و قضاوت از نیک یابد شخص متوفی مذموم است مگر اینکه اعمال او را قضاوت و ذکر کنیم پس درباره او سخنی نمی گویم اما اینکه بجای استغاثه به درگاه خداوند، به اصلاح مذکور در قرآن، به مادون الله رجوع کنیم مصداقی جز شرک ندارد.
    این باب مورد علاقه و توجه مخصوص شیطان است که بندگان عزیز و مومن را با این حربه فریب می دهد. اینکه در اغلب چنین توسلاتی حتما جواب مطلوب و عاجل گرفته می شود نیز ابدا جای تعجب ندارد و شیطان به خواست خداوند می تواند خواهشهای نفسانی چنین بندگانی را مرتفع کند.
    زمانی که بنی اسرائیل سامری را پرستیدند جوابشان به موسی این بود که زمانی که بعل را می پرستیدیم بهتر جوابمان را می داد.
    حال اینکه ما بجای رجوع به درگاه حق به ارواح درگذشتگان برای رفع حاجات رجوع کنیم، دقیقا مصداق همان روایتی است که پیامبر در یکی از غزوات، مشرکین را از درخواست نیاز به سوی ارواح مردگانشانشان نکوهش کردند. فراموش نکنیم که پیامبر اسلام برای احیای یکتاپرستی ظهور فرمود و اولین پیام ایشان لا اله الا الله بود.

    پی نوشت. به عقیده شخصی و تجربی من شیطان می تواند کرامات و خوارق عادات فراوانی به جویندگان حقیقت هدیه دهد منوط به اینکه در توسل و عبادت چیزی را با خدا شریک گردانند. در کمال تاسف این همان مسیری است که دین مسیحیت را به انحطاط کشاند و خداوند دین مبین را برای احیای همان وحدانیت به بشریت هدیه داد. اما متاسفانه این شرک هنوز در صورتهای گوناگونی در اسلام ظهور یافته است.
    واسلام من اتبع الهدی
    در پناه خداوند باشید

  56. طلبه نما کش نیم‌رخ
    طلبه نما کش

    اظهار نظر موجودات ناسوتی در مورد لاهوتیان غلط اندر غلط است.
    ای طلبه نما : تو از جنس همان طلبه هایی هستی که سجاده را از زیر پای سید علی قاضی می کشیدند.

    خدا را قسم میدهم به لحظه ای که حضرت علی اصغر امام حسین (ع)
    روی دست پدر تیر خورد و جان داد که: این شخص طلبه یا بهتر طلبه نما
    به خشم خداوندی ، که به گفته حضرت عیسی بالاترین سختیهای است،
    دچار گردد تا چنین ابرمردی را تخریب نکند.

  57. داودی مقدم نیم‌رخ
    داودی مقدم

    سلام علیکم
    مستدام باد جلوه های بی پایان حضرت جعفر آقا
    جعفر آقا عشق
    به دوستان توصییه میکنم به حزفهای بی سند و ندرک اصلا اهمیت ندین
    کسی که حضرت علامه حسن زاده بفرمایند من در او غرق بودم از این مجمل بخوان حدیث مفصل را
    درود بیکران خدای تبارک وتعالی به همه اولیا الله

  58. مرتضی نیم‌رخ
    مرتضی

    سلام برادر عزیز من وارد این بحث ها نمیشم چون اصلا لیاقت اینکه قضاوت کنم که مقامات کدام عارف بالاتره رو ندارم. چون اگه بخواهیم در مورد چیزی قضاوت کنیم باید در مورد اون شناخت دقیقی بدست بیاریم و…. ما کجا و درک آقا جعفر مجتهدی کجا؟ متاسفانه تو حوزه ها بعضی آقایون تا نظری مخالف می بینند سریع حکم به تکفیر و شیطان پرستی میدن. بگذریم این عرفایی که شرح حال دارند همه به رحمت خدا رفته اند . زنده ها رو معرفی کنید تا من گناهکار خدمتشون برسیم نفس قدسی شون به ما بخوره شاید آدم شدیم. من اهل مشهدم زیارت امام رضا رفتم دعاتون میکنم. التماس دعا

  59. خادم نیم‌رخ
    خادم

    سلام دوستان.
    متاسفانه درآخرالزمان(که الــآن هست) برخی افرادگاو ی پیدامیشوندکه بدون هیچ دلیل ومدرکی حرف استاد های دغل باز ومنافق خودراطوطی وار باورکردع وآ«نرا نقل میکنند.
    اینهااگرمیخواهدمثلاطلبه باشد هرکه میخواهدباشد به قئل حدیثی از هلبیت:برخی از عالمان به ظاهر دینی مانند گرگ انددرلباس میش وهدفی جز براندازی اسلام ومسلمانیت ندارند
    این افراد م نیستن زیادن پس مواظب باشیدنفراتی امثال آن طلبه بذله گو واستاد جهنمی اش شمارا از راه دین وعلما منحرف نگرداند.
    والسلام

  60. علیرضا نیم‌رخ
    علیرضا

    بسم الله الرحمن الرحیم
    در خاطرات مربوط به شیخ جعفر مجتهدی آمده است که؛
    (میتوانید در گوگل سرچ کنید)
    هنگامیکه ایشان را به مهمانیی دعوت میکنند،ایشان از خوردن غذا امتناع میکنند،و در نهایت پس از اصرار اطرافیان به دانستن دلیل آن،ایشان پاسخ میدهند که بر سر سفره،خون بوده است.که بعد معلوم میشود میزبان،پول غذا را از همسایه ی نزولخوارش قرض گرفته است.
    به نظر شما فردی که نعوذ بالله مرتبط با شیاطین باشد،از خوردن امتناع میکند طوریکه دیگران متوجه شوند غذا اشکالدار است،یا آنکه برعکس؛از اینکه ایشان غذای آغشته به نزول میخورند در دل و عمل استقبال میکند؟!
    به نظرشما،آیا عناصر شیطانی،از غذای آغشته به نزول خوردن مسلمین،شاد میشوند یا از آن رخ برمی تابند؟!
    آیا عناصر شیطانی،روضه های بسیار سوزناک برای اهل البیت سلام الله علیهم برگزار میکنند و ذکر مصیبت ایشان را که احیاکننده ی قلوب است تازه نگه میدارند؟
    آیا …
    آیا…
    آیا شیاطین تازگیها با زنده نگه داشتن یاد اهل البیت سلام الله علیهم، برنامه های خود را جلو میبرند؟!
    عجب!! آیا کارکرد شیطان تازگیها تغییر کرده؟!
    فاین تذهبون؟!
    پس جز این نیست که،آن فردی که چنین حرفی زده،قاعدتا از رمز و رموز مسایل بیخبر است و آنها را برمبنای پیش فرضهای خود تفسیر میکند. در روایات‌ متعددی‌ ازائمه علیهم السلام است‌ که‌ «ما را رب‌ّ و شریک‌ خداوند ندانید و هر آنچه‌ می‌خواهید،درباره (فضایل‌ و مقامات‌) ما بگویید که‌ هرگز به‌ نهایت‌ آن‌ نخواهید رسید» و نیزروایت‌ است‌ که‌ «امر ما [مقامات‌ و فضائل‌ ائمه علیهم السلام] به‌ گونه‌ای‌ سخت‌ و باورنکردنی‌ است‌ که‌ جز فرشته‌ای‌ مقرب‌ یا پیامبری‌ مرسل‌ و یا بنده مومنی‌ که‌خداوند دلش‌ را در ایمان‌ آزموده‌ است‌، تاب‌ تحمل‌ و باور آن‌ را ندارد.» و نیز ازهمین‌ مقوله‌ است‌ این‌ روایت‌ که‌ «اگر ابوذر بر آنچه‌ که‌ در قلب‌ سلمان‌ بود، اطلاع‌می‌یافت‌، او را می‌کشت» و روایاتی‌ دیگر از این‌ قبیل‌.»
    فاتقوالله

    1. اکبر نیم‌رخ
      اکبر

      دمتگرم

  61. حسین بن علی نیم‌رخ
    حسین بن علی

    “آیت الله کشمیری پس از رحل اقامت در شهر مقدس قم تا زمانی که از سلامت جسمانی برخوردار بودند هر روز خدمت حضرت آقای مجتهدی می رفتند و در محضر ایشان می نشستند و دائماً درباره آقای مجتهدی به دوستان نزدیک و نزدیکان می فرمودند:

    جعفر آقا و ما ادراک ما جعفر آقا
    و همچنین می فرمودند:
    اگر کسی از من بپرسد در ایران چه کردی؟ با مباهات می گویم جعفر آقای مجتهدی را دیدم.”
    متاسفانه هنوز اغلب فقها با عرفان مشکل دارن
    فقه خوبه اما توقف در فقه باعث خسران و زیان ه .
    خداوند همه ی ما را مورد عنایت این مرد بزرگ قرار بده.

  62. منصور نیم‌رخ
    منصور

    دوستان دقت کنیم بعضی از مزدوران وهابیت خود را طلبه معرفی کرده و از زبان بزرگان حوزه به بعضی از افراد بزرگ نظیر اقاای مجتهدی توهین میکنند که خدایی نکرده هم شان و منزلت بزرگان شیعه را پایین بیاورند و هم مومنین را به روحانیت بد بین کنند

  63. مهدی نیم‌رخ
    مهدی

    درهمون کتابها بخونید که شخصیتی مثل آیه الله مرعشی نجفی ره چه ارادتی به ایشون داشتند و کفشهای ایشان را جفت میکردند..آیه الله العظمی گلپایگانی ره به عیادتشون رفتند؛ و همچنین ارادت مرحوم سیداحمدآقای خمینی ره و….آیا ما همۀ این بزرگان وهمۀ شواهد دیگر را کنار بگذاریم و گواهی قلب خودمون را هم نادیده بگیریم و صرفا سخن استادشما را بپذیریم؟ استادی که شما نمیتونید اسمشون را ببرید!! و تازه هیچکس خودشما ونیت و اهداف شما را هم نمیشناسه… ولی تابوده چنین بوده که همواره در برابر هر چراغ نورافشان هدایت، شیاطینی خناسی وجود داشته اند

  64. امید سبز نیم‌رخ
    امید سبز

    ان اکرمکم عندالله اتقکم
    ملاک بزرگی وعظمت وجودی اشخاص در اسلام و نزد خدا تقوی و عمل اونها به اسلام است نه مدارج علمی ونه تایید عالمی
    هیچ جای اسلام نگفته اگر شخصی را فلان عالم حوزه تایید کند پس آن شخص مورد تایید خدا هم هست
    ولی خداوند عقلی به انسان داده و هر انسای نسبت به عقل و شعورش و در ادامه این عقل بوسیله علمو تجربه ای که بدست میاورد قدرت ادارک این را درحد خودش دارد که آیا فلانی با این رفتارش در زندگی و با این اخلاقش مرد خداست یا مرد شیطان
    و اگر شخص مقایسه کننده یم عالم باشد چه بهتر و بیشتر میتوان روی نظر ایشان حساب کرد
    ولی اگر این شخص عالم خود دچار انحراف بوده باشد چه؟
    شما یک نقطه سیاه در مورد زندگی شیخ جعفر بیابید بعد نظر استادتان را تایید کنید
    همه آنچه که از زندگی شیخ جعفر دیدیم و شنیدی همه عشق و ارادت وافر ایشان به اهل بیت و بخشش همه اوالشان در راه خدا و یک عمر ساده زیستی و تهجد در مساجد مشهور شیعه و بیابانها بوده و کمک به خلق الله
    کجای اینها اعمال شیطانی بوده که به راحتی به این مرد خدا مارک شیطان میزنید
    شیطان اگر علمی به شما بدهد در مقابلش خواسته شیطانی بزرگی از شما خواهد داشت و اگر عمل نکنید نابودتان میکند؟
    شیطان از شیخ جعر چه خواسته ک هبه او علم؟ حتی مردن شیخ جعفر هم کرامت بوده کجایی برادر؟ مکن بیدار شو
    آنهایی که به امثال این مردان خدا مارک شیطانی مزنند همانها هستند که با دیدن معجزات پیامبر ایشان را ساحر و جادوگر میخواندد، تصمصم با توست که معجزه را هم سحر بخوانی یا نشانی از سوی پروردگارت برای تحکیم ایمانت.
    یا حق

  65. امیر نیم‌رخ
    امیر

    شما ملاها تفاوتی با مسیحی های پروتستان یا یهودی های متعصب از حیث رد حرف حق و مجادله کردن عبث و بیهوده ( برای به کرسی نشاندن حرف های صد تا ی من غازتون) ندارید همتون از ی قماشید شما را چه به عشق شما را چه به ائمه شما را چه به حرف حق برید بشینید تو حوزه و به مفت خوریتون مشغول بشید بزرگ های شما افرادی مثل معاویه عمرعاص شریح قاضی و قس علی هذا می باشند ابن عباس هم مانند شما ملا بود ولی چون حقیقت را نیافت امام حسن مجتبی را در میدان جنگ با معاویه تنها رها کرد و به لشگر دشمن پیوست..

    1. علی نیم‌رخ
      علی

      با عرض سلام خدمت محبین اهل بیت به نظر بنده در عصر حاضر عرفانی ترین عمل و افضل اعمال رونق تولید و تولید کالاهای درجه یک جهانی و خیره ماندن چشم جهانیان از پیشرفت تکنولوژی محبین اهل بیت وهجوم آنها به ایران برای کسب علم و فناوری وتحصیل آن و مهمتر از همه تحصیل خدمت به خلق است پیشرفت در اموری مثل هواپیما ،کامپیوتر ،موبایل ،خودرو، مترو و…ما باید در جمع ها و هیءات مذهبی با توسل به اءمه عصمت و طهارت به پیشرفت در این امور فکر و عمل کنیم عمل صادقانه و مخلصانه در این زمینه حاصلش ظهور منجی عالم بشریت و رفع کلیه گرفتاری ها خواهد بود ان شاء الله

    2. عباسعلی ایزدی مقدم نیم‌رخ
      عباسعلی ایزدی مقدم

      امام جواد علیه السلام فرمودند:
      العلماء غرباء لکثره الجهال؛
      عالمان، به سبب زیادی جاهلان، غریب‏ اند.
      ( مسند الامام الجواد، ص ۲۴۷ )
      امام صادق علیه ‏السلام فرمودند:
      اِذا کانَ یَومُ القیامَهِ بَعَثَ اللّه‏ُ عَزَّوَجَلَّ العالِمَ وَ الْعابِدَ ، فَاِذا وَقَفا بَیْنَ یَدَىِ اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ قیلَ لِلْعابِدِ : اِنْطَلِقْ اِلَى الْجَنَّهِ وَ قیلَ لِلْعالِمِ : قِف تَشَفَّعْ لِلنّاسِ بِحُسْنِ تَأدیبِکَ لَهُمْ؛
      هر گاه روز قیامت گردد، خداى عزّوجلّ عالم و عابد را برانگیزاند . پس آن‏گاه که در پیشگاه خداوند ایستادند به عابد گفته مى‏ شود : «به سوى بهشت حرکت کن» و به عالم گفته مى‏شود : « بایست و مردم را به خاطر آن‏که نیکو ادبشان نمودى ، شفاعت کن » .
      ( علل الشرایع، ج ۲، ص ۳۹۴، ح ۱۱ )

  66. hadi نیم‌رخ
    hadi

    سلام علیکم مطلبی خدمتتون میگم که از علمای بزرگ و وارسته دیدم و شنیدم تقریبا تمام این بزرگان بصورت عملی و نه فقط در حد حرف یا تذکر در منابر به این نکته توجه داشتن که هیچوقت تکرار میکنم هیچوقت از بزرگی انتقاد نکنند و ایراد نگیرند چه برسه نسبت اعمال شیطانی به او بزنند بسیاری تاکید دارند حتی اگر از آدمهایی زیادی بدی بزرگی رو شنیدید مجلس رو ترک کنید ممکنه قهر خدا دامن شما رو هم بگیره دلتون سیاه بشه و زندگیتون تباه واقعا بترسید ازینکه به کسیکه در سلسله عرفا وارد شده حتی اگر فکر میکنید ریاکاره و برای مرید بازی وارد این سلسه شده بی احترامی کنید ممکنه زندگیتون نابود بشه رسوا کردن اون انسان رو هم به حضرت ولیعصر روحی فدا و عجل الله تعالی فرجه بسپارید بسیار بترسید از غیبت و تهمت و انتقاد و ایراد به بزرگان گرفتن حتی اگر احساس میکنید انسان بزرگی نیست. خدا عاقبت همه رو بخیر کنه مخصوصا برادران حوزوی عزیر ما رو

  67. علی نیم‌رخ
    علی

    با عرض سلام خدمت محبین اهل بیت به نظر بنده در عصر حاضر عرفانی ترین عمل و افضل اعمال رونق تولید و تولید کالاهای درجه یک جهانی و خیره ماندن چشم جهانیان از پیشرفت تکنولوژی محبین اهل بیت وهجوم آنها به ایران برای کسب علم و فناوری وتحصیل آن و مهمتر از همه تحصیل خدمت به خلق است پیشرفت در اموری مثل هواپیما ،کامپیوتر ،موبایل ،خودرو، مترو و…ما باید در جمع ها و هیءات مذهبی با توسل به اءمه عصمت و طهارت به پیشرفت در این امور فکر و عمل کنیم عمل صادقانه و مخلصانه در این زمینه حاصلش ظهور منجی عالم بشریت و رفع کلیه گرفتاری ها خواهد بود ان شاء الله

  68. محسن نیم‌رخ
    محسن

    دوستان من از اردتمندان آقای مجتهدی، خیاط و نخودکی و امثال الهم هستم و عاشق شهدا ابراهیم و برونسی و همت و….
    ولی سوال دارم بدون هیچ عداوتی… چرا هیچ خاطره ای و کرامتی از ایشون در مورد جنگ نیست ؟ جنگ به این مهمی بین حق و باطل ؟

    1. ستاره نیم‌رخ
      ستاره

      ایشان در خدمت صاحب الزمان بوده اند و هر ماموریتی که حضرت به ایشان می داده اند انجام می داده اند ،انسانی فانی به تمام معنا ،و قرار نبوده رموز زندگیشان را به این گستردگی فاش کنند و ارتباط ایشان با اشخاص ،اندک و بنا به مصلحت

  69. نوکر امام حسین نیم‌رخ
    نوکر امام حسین

    سلام علیکم ، بر خودم لازم دونستم مطلبی رو ذکر کنم ، داستانی ک نقل شده از دیدار جعفر آقا و آقا سید هاشم حداد ظاهرا صحت نداره ، جعفر آقا مجتهدی با آیت الله کشمیری در ایران آشنا شد نه در عراق ، این داستان ب اشتباه نقل قول شده راجع ب جعفر آقا و آفای حداد نیست ، جعفر آقا کارش خیلی درست بود روحش قرین رحمت پروردگار

  70. التماس دعا نیم‌رخ
    التماس دعا

    الهم بفاطمه و ابیها و بفاطمه بعلها و بفاطمه و بنیها بفاطمه و سر المستودع علیها اقض حاجتی …
    خدا رحمت کند حاج میرزا جعفر آقای مجتهدی را…
    از همه بزرگواران التماس دعا دارم. حاجتمندم

  71. مجید نیم‌رخ
    مجید

    باسلام.به نام خدایی که مالک آسمانها و زمین است .وَ مَکَرُوا وَمَکَرَاللهُ وَاللَّهُ خَیرُالماکِرین.آیا کسی که محبت اهل بیت پیامبر و حجت عصر علیه السلام را داشته باشد.مقام ومنزلتش شیطانی است؟.آیا طلبه ای که خودادعای مسلمانی کند و ادعای محبت اهل بیت پیامبر در دلش کندچطور؟آن طلبه هم ادعای محبت به اهل بیت پیامبر می کندوآن عارف بالله هم.آیا عارفان دیگر همچون آیت الله سید علی قاضی چطور؟(الهی به حق حضرت زینب سلام الله علیها در ظهور آقا امام زمان(عج)تعجیل فرماو ادعا کنندگان محبت به اهل بیت پیامبر و آقا امام زمان راآشکارفرما.)خدارحمت کندعارفانی چون شیخ جعفر مجتهدی وایت الله سیدعلی قاضی و …

  72. بنده خدا نیم‌رخ
    بنده خدا

    شما خودت یا استادت اهل مباهله هستی.

  73. مرتضی نیم‌رخ

    سلام به نظرم قبل از اینکه استادتان قضاوت کنند کاملا تحقیق کنند و نظرات علما رو درباره شیخ جعفر آقای مجتهدی بخونند که آیت الله بهجت درمورد ایشان میفرمایند من ارادتمند ایشان هستم و یا علامه طباطبایی از شاگردان سید علی آقا قاضی نیز میفرمایند که ایشان از طی الزمان و غیره برخوردار بودند و همچنین نظرات آیت الله کشمیری و علامه طهرانی رو در مورد ایشان بخوانند.والسلام

  74. بنده خدا نیم‌رخ
    بنده خدا

    شرم باد بر کسانی که اولیای خدا را با این القاب خطاب می‌کنند، استاد شما هر که بوده باید از خدا استغفار کنند و اگر من به جای شما بودم از مدیر سایت میخواستم که این سوال را در اولین فرصت پاک کنند تا نام اولیا خدا با این صفت در گوگل پاک شود تا مبادا دستاویزی برای شیاطین باشد

  75. حسین نیم‌رخ
    حسین

    سلام.هرچند من در این حد نیستم که راجع به بزرگانی همچون‌شیخ جعفر و دوستانش صحبت کنیم… ولی بنده خودم شخصا بنوعی بواسطه شیخ جعفر از امام رضا و ائمه تحفه گرفته ام…خدا یا شکرت.. ان شالله این مردان خدا کمکمون کنن

  76. […] هم یک متنی را در جهت رفع اتهام از این عارف واصل با نام آیا مقامات شیخ جعفر مجتهدی شیطانی است؟ نوشتم که می توانید متن پیام این طلبه بزرگوار و نظرات […]

  77. نسا نیم‌رخ
    نسا

    با سلام من هم باتوسل و ساطت ایشون هدیه ای دریافت کردم روحشون شاد

  78. رهگذر نیم‌رخ
    رهگذر

    با سلام و احترام.
    برادر طلبه بزرگوار فرمودید(شما جهت تایید شخصی مثل شیخ جعفر تایید علمای بزرگی که شکی در حقانیتشان نیست را بیاورید.)؛ بنده هم از شما سوال می کنم شما جهت عدم تایید شخصی مثل این بزرگوار یک سخن از این علمای بزرگ بیاورید که شکی در حقّانیتشان نیست! تمام مراجع و علمای بزرگ ارادتمند ایشان بودند، اگر شما و استادتان از سخنان آیت الله فاطمی نیا، علامه حسن زاده آملی، علامه طباطبایی گرفته تا آیت الله کشمیری، آیت الله بهجت، مقام معظم رهبری و … که مجال ذکرشان در این متن نیست مطّلع نیستید بدا به حال شما که اینچنین سخنانی را به زبان می آورید و اگر مطّلع هستید که خدا خود پاسخگوی شما باشد. آگاه باشید در مورد چه شخصیّتی صحبت می کنید. خدا تمام منکران اولیا الهی را تا قیام قیامت لعنت کند.

  79. وحید نیم‌رخ
    وحید

    با سلام.
    برادر طلبه در پاسخ به این مطلبتان : شما جهت تایید شخصی مثل شیخ جعفر تایید علمای بزرگی که شکی در حقانیتشان نیست را بیاورید عرض می کنم که کدام عالم بزرگی نیست که از بزرگی ایشان سخنی نگفته باشد؟! اگر شما و استادتان از سخنان استاد فاطمی نیا، علامه طباطبایی، علامه حسن زاده آملی و … که مجال ذکر نامشان در این متن نیست گرفته تا شخص مقام معظم رهبری مطّلع نیستید واقعاً بدا به حال شما! و اگر هم مطّلع هستید و اینگونه سخنانی مطرح می کنید خدا خود پاسخگوی شما باشد.
    بر منکران اولیای الهی تا قیام قیامت لعنت…

  80. جواد نیم‌رخ
    جواد

    برادران گرامی !یکسری از علما کاملا واز ریشه با عرفان مشگل دارند طوری که در عراق حقوق طلبگی آقاسیدعلی آقای قاضی رو قطع کردند وحتی با تحریک همین علما می‌خواستند ایشان رو به قتل برسانند البته علما هم دلایلی داشتن

  81. محمود نیم‌رخ
    محمود

    سلام علیکم
    من با تمام وجودم آقا شیخ جعفر آقای مجتهدی تبریزی رو قبول دارم، ایشان کاملا درمسیر خداوند بودند، لطفا در مورد اولیاء خداوند حرفهای صحیحی بزنیم و با ذهن های دیگران بازی نکنیم

  82. علیرضا نیم‌رخ
    علیرضا

    سلام علیکم
    از مطالب بسیار استفاده کردم
    جایی مطلب زیر رو خوندم
    لطفا جواب این مطلب را بگذارید
    که آقاس مجتهدی استقلال دارند یعنی چه؟
    التماس دعا
    (در متن علامه والد منظور آقای سید هاشم حداد می باشد)
    دیدگاه علاّمه طهرانی درباره مرحوم شیخ جعفر مجتهدى

    منبع: کتاب نور مجرد تالیف: آیت‌الله سید محمد صادق حسینی طهرانی

    مرحوم مبرور حاج جعفرآقاى مجتهدى رضوان‌اللـه‌علیه مردى بودند بزرگوار، شریف، أهل ولاء و بسیار ریاضت‌کشیده و با مرحوم حضرت آیت‌اللـه آقاسیّدعبدالکریم کشمیرى رحمه‌اللـه‌علیه مأنوس و مألوف بودند.

    مرحوم آیت‌اللـه کشمیرى بسیار به حقیر إظهار لطف و محبّت مى‌نمودند و بنده نیز که به ایشان علاقه‌مند بوده و از ارتباطشان با آقاى مجتهدى خبر داشتم، مشتاقانه مترصّد فرصتى بودم تا از طریق آقاى کشمیرى، آقاى مجتهدى را زیارت کنم!

    تا اینکه روزى حضرت علامه والد قدّس‌سرّه براى زیارت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه سلام‌اللـه‌علیها و سرکشى از ما و دروسمان به قم مشرّف شده و به حجره ما تشریف آوردند. ایشان بى‌هیچ مقدّمه‌اى شروع کردند به بیان اوصاف ظاهرى مرحوم مجتهدى و فرمودند: «مردى با محاسن و لباس بلند به نام آقاى حاج جعفرآقاى مجتهدى هستند که صوت داودى دارند و سابقا از آواز ایشان شیشه پنجره‌ها مى‌شکست و کراماتى از قبیل شفاى مریضان و غیرذلک دارند. آقاى مصطفوى کتابفروش در قم که از ارادتمندان به ایشان‌است به بیمارى صعب‌العلاجى مبتلا مى‌شوند و از آن رنج مى‌برند، روزى که آقاى مجتهدى از مقابل کتابفروشى ایشان عبور میکند، با دست اشاره کرده و آقاى مصطفوى را صدا زده و از سر تا پاى ایشان را دست مى‌کشند و مى‌گویند: خوبِ خوب مى‌شوى! و فى‌الحال سلامتى به آقاى مصطفوى برمیگردد، ولى آقاى مجتهدى استقلال دارند!»

    و دیگر چیزى نفرمودند و این کلام آخر ایشان مانند آب سردى، آتش اشتیاق زیارت آقاى مجتهدى را در دل ما خاموش کرد و دیگر نیز موفّق به دیدار ایشان نشدیم.

    توضیح اینکه: چون صیت شهرت و آوازه حضرت آقای حداد نجف‌أشرف و کربلاى معلّى را گرفت، راه منزل ایشان را براى بزرگان و کسانى‌که به مسائل عرفانى علاقه‌مند بودند باز کرد؛ از قبیل مرحوم آیت‌اللـه کشمیرى، مرحوم آیت‌اللـه حاج سیّدمصطفى خمینى و دیگران که مى‌آمدند و مسائل و مشکلات عرفانى خود را طرح مى‌کردند و از حضرت آقاى حدّاد جواب مى‌گرفتند.

    مرحوم آقاى مجتهدى نیز که خود صاحب کرامات بودند، از این قافله مستثنى نبودند. روزى ایشان با مرحوم آیت‌اللـه کشمیرى خدمت حضرت آقای حداد مى‌رسند، حضرت آقاى حدّاد به آقاى مجتهدى رو مى‌کنند و مى‌فرمایند: «مراتب عالى‌ترى نیز هست! آیا حاضر مى‌شوید این کمالاتتان را از شما بگیرم و بهتر از آن را به شما بدهم؟» آقاى مجتهدى مى‌گویند: «آقا! اینها را با توسّل به أمیرالمؤمنین علیه‌السّلام به دست آورده‌ام!» و با این کلام از پیشنهاد کریمانه و این تجارت مربحه، سرباز مى‌زنند.

    و لذا حضرت علامه والد چون مسبوق به این جریان بودند، فرمودند: ایشان استقلال دارند! و این کلام حضرت علاّمه والد شاه‌کلیدى است براى سالکان و مشتاقان عالم معنى؛ زیرا اگر سالک در حجر تربیت استاد کامل قرار بگیرد، استاد این بصیرت را به او مى‌دهد که کمال و استغناى حقیقى را تنها توحید حضرت پروردگار براى او به ارمغان مى‌آورد.

    برگرفته شده از goharemaerefat.ir

    1. حسن نیم‌رخ
      حسن

      سلام توصیه میکنم یک سری به الغدیر علامه امینی بزنید جلد ۱۱/که در آنجا کرامات عرفا و صوفیه را ایشان ذکر می کند و با دلایل منطقی رد می کند.//جایی گفتید جعفر مجتهدی صوت داوودی داشته به طوری که شیشه ها می شکسته تو رو خدا این چه کرامتی است که باعث نزول بلا به مردم بیچاره میشود؟آیا چنین چیزی با عقل سلیم سازگار است آیا چنین چیزی درباره هیچ نبی یا امامی نقل شده تست؟به حق سوگند بد جور گمراه شده اید…

  83. شاکر نیم‌رخ
    شاکر

    سلام خدمت همگی
    در پاسخ شبهه ای که نسبت به شیخ جعفر مجتهدی شده بود و طلبه ای نظرات بزرگان حوزه و علوم دینی را درباره شیخ جعفر مجتهدی به عنوان دلایلی قابل استناد خواسته بودند. قضاوت را به خوانندگان محترم می سپارم.
    عرفان ایشان مستقیماً از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود

    حضرت آیه الله بختیاری فرمودند: بنده اساتید زیادی دیده‌ام ولی از بین تمام آنها علاقه شدیدی به آقای مجتهدی دارم؛ زیرا عرفان ایشان سبک خاصی است که کمتر به چشم می‌خورد.

    توضیح بیشتر این که عرفان اقسامی دارد: از جمله یک قسم، عرفان نظری است که جهت علمی دارد و البته با ارزش است. قسم دیگر، عرفان عملی است که در اثر ریاضت نفس و از ناحیه عمل حاصل می‌شود، قسمی از عرفان اکتسابی است و انسان آن را تحصیل می‌کند و قسمتی دیگر نظیر علم لدّنی است.

    یک قسم عرفان هست که بنده اسمش را عرفان علوی گذاشته‌ام و بالاترین اقسام عرفان است که در تمام کانال ها و راه‌هایی که به خداوند منتهی می‌شود، مستقیماً از ناحیه حضرت مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام اخذ می‌شود و سالک در جذبه عشق علوی واقع می‌شود، که آقای مجتهدی این گونه بودند و همین نکته مرا شیفته ایشان کرده است.

    مقاماتی دست یافته است که پیران طریق و بزرگان عُرفا به آن مقام رسیده‌اند

    جناب حاج ملا آقا جان زنجانی در اواخر عمر شریف خود به آقای حاج ابراهیم اسفهلانی و عدّه‌ای از دوستان، با تعجب فرموده بودند: در سیر و حالت مکاشفه، جوانی از اهل تبریز (به نام جعفرآقامجتهدی) را به من نشان داده‌اند که بسیار آراسته ونورانی است، او در این سن جوانی به عنایات ائمه اطهار علیهم‌السلام به حالات و مقاماتی دست یافته است که پیران طریق و بزرگان عُرفا به آن مقام رسیده‌اند!! ومن مأمور شده‌ام تا ودایع معنوی خود را به ایشان بسپارم. سپس حاج ملاآقاجان به عتبات سفر کردند وپس از پیدا کردن آقای مجتهدی، یک هفته‌ای را با ایشان خلوت نمودند.

    جناب اسفهلانی می‌فرمودند؛ پس از این ماجرا و ملاقات حاج ملاآقاجان با آقای مجتهدی، هنگام بازگشت حاج ملاآقاجان از عتبات، بنده شبی را تاصبح در خدمت ایشان بودم و از صحبت‌هایشان دریافتم که این حاج ملاآقاجان، حاج ملاآقاجان قبل نیست و ایشان از دیدار آقای مجتهدی بسیار منقلب و سرا پا محو حالات روحانی آقای مجتهدی شده بودند.

    عشق حسینی، ایشان را به مقامات عالیه رسانید

    حضرت آیت حاج سید عزّالدین زنجانی پیرامون شخصیت حاج شیخ جعفر مجتهدی فرمودند: از جمله مردان بزرگ الهی، جناب آقای حاج شیخ جعفر مجتهدی است. ایشان از خانواده علم و فقاهت و اجتهاد و بسیار شریف بودند که هم از جهت مادی و هم از جهت علمی بارز هستند. ایشان در همان اوایل نوجوانی در اثر محبت به حضرت ابا‌عبدالله علیه‌السلام از مادر خود اجازه می‌گیرند و می‌گویند: شما حق خود را به من ببخشید؛ و بدین گونه از دیارشان جدا شده و با پای پیاده به طرف کربلای معلی حرکت می‌کنند و در آن جا معتکف گشته و جلوی حرم مطهر، در «قیصریه اخباری‌ها» مشغول به کفاشی می‌شوند، و پیوسته در حین انجام کار، به گنبد مطهر نظر می‌انداختند و اشک می‌ریختند، و به این صورت، عشق حسینی، ایشان را به مقامات عالیه رسانید .

    ولایتش به رخ می کشید

    آیت الله حاج سید محمد باقر ابطحی فرمودند: واقع مطلب این است که آقای حاج شیخ جعفر مجتهدی، ولایتش به رخ می کشید و انسان، مقهور ولایت ایشان بود

  84. شاکر نیم‌رخ
    شاکر

    مرحوم آیت الله کشمیری(ره) می فرمود : ☘ شیخ جعفر آقا مجتهدی(ره) و آیت الله بهجت(ره) از اولیای خاص الخاص الهی هستند. و افق آنها خیلی بالاست. ✨ در محضر حضرت جعفر آقا مجتهدی صحبت از آیت الله بهجت به میان آمد ، ایشان ۳ مطلب فرمودند : اول اینکه : جناب آقای بهجت انسان کم نظیری هستند دوم اینکه : ایشان به نفس مطمینه رسیده اند سوم اینکه : اگر ایشان دستانشان را در بارگاه ربوبی بالا ببرند خالی بر نمیگردد. 📒 به نقل از حجت الاسلام محمد صافی اصفهانی

  85. شاکر نیم‌رخ
    شاکر

    سؤال کننده: حمیدرضاطیبی

    توضیح سؤال: اخیرا دوکتاب با نام های درمحضر لاهوتیان ولاله ای از ملکوت را مطالعه کرده ام که باعث ایجاد سوالات زیادی درذهنم شده است.ایا مباحث مطرح شده در این دو کتاب واقعیت دارد.آیاشیخ جعفر مجتهدی این چنین قدرتی داشته است؟
    پاسخ:

    باسمه تعالی
    در روایت صحیح در کتاب کافی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل کرده: خداوند متعال می فرماید: بنده ای در اثر عمل به وظائف دینی مخصوصا به نوافل به مرحله ای می رسد که من چشم بینا وگوش شنوا وزبان گویای او می شوم یعنی چشم و گوش او به عالم ملکوت گشوده می شود و بسیاری از نادیدنیها را می بیند و ناشنیدنی ها را می شنود.

    وما یتقرب إلی عبد من عبادی بشئ أحب إلی مما افترضت علیه وإنه لیتقرب إلی بالنافله حتی أحبه فإذا أحببته کنت إذا سمعه الذی یسمع به وبصره الذی یبصر به ولسانه الذی ینطق به ویده التی یبطش بها ، إن دعانی أجبته و إن سألنی أعطیته . الکافی ، ج ۲ ، ص ۳۵۲ .

    عارف بزرگوار شیخ جعفر مجتهدی در یک مرحله ای از عبودیت حق تعالی قرار داشت که دارای چشم برزخی بودند و خیلی از مسائلی که باور کردن آن ها برای افراد عادی مشکل هست، آن هارا می دیدند.

    بسیاری از مطالبی که از عارف بزرگوار شیخ جعفر مجتهدی نقل شده صحت دارد و بنده خودم بیش از ده سال باایشان و مرحوم کشمیری معاشرت داشتم و قضایای زیادی از این دو بزرگوار مشاهده کرده ام که قابل انکار نیست .

    د. حسینی قزوینی
    ۶-۱-۸۷

  86. حسن نیم‌رخ
    حسن

    هر که گریزد ز خراجات شاه/بار کش غول بیابان شود/
    خطاب به مریدان و دوستداران جعفر مجتهدی و امثال او/شما که نرفتید دینتان را از کتاب خدا و عترت نبی سلام الله علیهم اجمعین بگیرید و فقط وفقط معیارتان را اشخاص و افراد قرار دادید باید هم گمراه شوید و تمام عمر هم به گمراهی خویش پی نبرید.فلانی چنین گفت وفلان عارف چنان گفت ….عمو ببین پیغمب اسلام چه گفته/انی تارک فیکم الثقلین /نگفته خواب و کرامت وفلان و فلان/

  87. حسن نیم‌رخ
    حسن

    ببینم، ترازو و معیار شما در شناخت حق و باطل چیست؟افراد و اشخاص را در ترازوی قران و عترت می گذارید یا بر عکس که تنها معیارتان نقل قول صدیقی و زندیقی و کیک و…است.این ره که تو می روی به ترکستان است.مگر امام معصوم نفرمود دین به رجال شناخته نمیشود بلکه رجال را با ترازوی دین بشناس.بنده کتاب در محضر لاهوتیان را در ترازوی قران و اهلبیت گذاشتم ده ها مورد خلاف شرع در آن وجود دارد.

  88. شیرین نیم‌رخ
    شیرین

    خیلی دوسش دارم آقای مجتهدی رو خیلییییییی…. کاش بود کاش زنده بود کاش زنده بود

  89. غلامرضا نیم‌رخ
    غلامرضا

    با سلام… من با این یاوه گویان سروکار داشتم.. از حسادت روزی چند مرتبه میمیرن و زنده میشن و به مقام شیخ جعفر حسادت دارند. چون خاک پای ایشون هم نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *